www.nukutvi.se

Alla inlägg den 6 november 2010

Av Kicki - 6 november 2010 18:54

Eftermiddagen spenderades hos bästa Tomas i Öjebyn med Marika och hennes söta dotter Lovisa. Vi tittade på hundar och självklart på Selmas söta valpar - Silva och Kaelas halvsyskon! De var riktig fina och trevliga, och sen fick vi gott fika dessutom! En härlig dag och nu ska jag spendera resten av den med min älskling Lars och kära vän Yvonne! Perfekt!





Av Kicki - 6 november 2010 09:25

Ikväll är det äntligen dags för barmarksträning med Yvonne och hennes gäng igen! Hon fick ju en halt hund och en med avsliten trampdyna (väldigt bortnött iaf) sist och sen dess har vi inte kört tillsammans eftersom gänget blev för litet för längre turer. Nu är det dags igen! Yay! Ikväll när hon slutar jobba så tjöööööör vi!



Igår kväll körde jag mitt lilla gäng med bilen igenom snön som dalade från himlen - snöade rejält! Vi körde 7km i långsamt tempo, med Mintu och Gakkon i led. Den tråkiga biten var att Gakkon markerade lite på vänster fram (tror jag), precis som hon gjorde för ett tag sen när vi körde släde i Harads. Detta känns inte riktigt relaterat till ryggen och skavsåren hon har på tassarna sitter ju bak... så lite nervös blir man allt. Men alla var taggade och glada och skötte sig i övrigt finfint!


På bilden ni ser ovan har jag ju glasögonen på mig, som vanligt, men den 17/11 hoppas jag kunna kasta dem i en mörk låda och se världen igen! Då blir det operation!!! =)


I torsdags var det rehab för Gakkon och Mintu. Gakkon har ju sett så fräsch ut på sistone (innan hältan) och gick jättefint. Mintu gick på rullbandet i vatten för andra gången nu. Förra gången blev han ju livrädd en stund (aldrig sett honom rädd annars!) men fann sig efter en stund och släppte det... inga negativa minnen var kvar för nu knatade han glatt in i duschen, in i badet, och knatade på jättefint! Dessutom kan han både gå och TUGGA godis samtidigt! Gakkon åker bak en halvmeter på bandet varje gång hon får nånting i munnen... han envisades med att passa men fick ett rejält styrkepass och uppförde sig helt perfekt i vattnet! Dessutom började det smidas planer om att åka till Jäkkvik och köra släde/jaga i vår... =D


En annan glad nyhet igår var i alla fall att jag fick min almanacka för nästa år! Jag har beställt från personligalmanacka.se i flera år nu och är supernöjd. Nu i år kan man dessutom lägga till egna bilder fram och bak, och sen förra året finns alla mina födelsedagar och annat man vill minnas sparat i deras databas så det räckte med en knapptryckning för att få in dem i den nya kalendern, fast alla har blivit ett år äldre bara... =) En jättebra julklapp dessutom! En annan nyhet för i år är att den finns i 3 olika storlekar!



Idag ska Marika och jag åka ner till Piteå och hälsa på världens snällaste Tomas och hans hundar. Äääääntligen får jag se Selmas valpar (som är 2-3 månader nu ungefär)! Selma är en helt underbart mysig och duktig draghund (med bl.a Bronx bakom sig) och mamma till Silva och Kaela, samt farmor till Mintu. Blir skoj att se hennes nya småttingar och resten av tjocka släkten! Dock kan jag bestämt påpeka att jag INTE ska ha nån...tror faktiskt inte ens att de är till salu - för detta lilla gäng har husse Tomas stora förhoppningar på!


Avslutar med en mindre rolig grej. Hittade en liten knöl på Giela igår, ungefär påmagen men inte vid något juver, sitter inte i skinnet utan fast i "kroppen"... ja som ni ser så är det full rulle. Hoppas hinna sy klart kapellet nu i helgen, nu är alla "bitar" klara och ska "bara" sys ihop och så ska ju dragkedjan dit. Dessutom behövs det tid för plugg eftersom vi har elektronikprov på fredag, så det blir nog en date med bästa klasskompisarna Johan och Per innan måndag också!


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards