www.nukutvi.se

Alla inlägg den 28 november 2010

Av Kicki - 28 november 2010 23:06

*pust* Det blev väldigt mycket jobba nu i helgen, när jag slutade imorse (söndag) 07.00 hade jag under de två senaste dygnen jobbat nästan 30 timmar, det mesta nattetid. På något sätt gick även det vägen och jag har haft två riktigt roliga nätter i taxin men mycket körningar och trevliga kunder. På något mer underligt sätt har jag även hunnit med att träna hundar och nu är alla nöjda och glada. Rossi fick en promenad till Trångfors, och passade på att skälla ut GB-gubben vid vår lilla lanthandel. Hon var väldigt säker på att den skulle attackera och hugga mot halspulsådern direkt....lilla Fjant...


  


Mintu, Silva och Kaela fick en tur med pulkan och vi körde nästan en mil. Jag har nu invigt den nya plastpulkan från COOP av märker Rocko (?), och kan säga att det blev en uppgradering! Den är kortare men jädrans vad den går! Cobran (dubbelsitsig) som jag hade innan var ostabilare, svårare i kurvorna, långsammare, men å andra sidan kunde man sitta med benen rakt vilket var rätt skönt. Småttingarna skötte sig fint och hann hälsa på en snäll granne och få upp flåset bra. Kvällen avslutades med en promenad för Giela coh Gakkon, men inte så värst långt för det var liiiite kallt om fossingarna tyckte Gakkon. Då såg vi även de första skidspåren på vår lilla å som rinner genom Vittjärv! Underbart!


Mer spännande saker än så har vi inte att berätta just nu! Kände dock att det var läge att kika och berätta att vi lever och mår bra, efter tystnaden som varit. Gonatt!





Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards