www.nukutvi.se

Alla inlägg under juni 2010

Av Kicki - 6 juni 2010 11:52

Har några fullbelamrade härliga dagar bakom mig! Igår kväll hade vi en liten filmkväll hos Annica, blev bara 3 från klassen (vad gör ni andra dammiga personer???) men vi hade jättetrevligt! Enda problemet var att kvällen gick för snabbt och jag måste jäkta hem till Gakkon som var ensam inne. Soluppgången var helt fantastisk! Fanns lite vackert kvar även när vi kom hem så jag tog en snabbtur med kameran.


Soluppgång över Vittjärvsträsket



Nu på morgonen skulle jag och Anna åka ut och träna agility, men när vi kom dit 9.15 var där fullt med folk! Nån jädrans kurs som vi glömt av...hmm...vid den tiden brukar man alltid vara helt ensam annars och det är så skönt! Vi gick till "framsidan" istället och tränade lite annat. Kaela fick träning i att bara "vara", hålla kontakt, osv. Rossi fick träna med stadga och hon börjar vara riktigt duktig! När hon ligger ner kan man springa förbi, hoppa över henne, göra lekinviter, springa mot henne, hoppa i marken, rusa förbi, men hon bara ligger där och ser så nöjd och trygg ut.   


Kaela tyckte som alltid att det var superskoj och spännande att vara där!


Annas söta lilla dvärgpinscher Mina!




Sen åkte Anna och en kvinna med 3 pumis som varit på kursen kom dit. Hon frågade om hon fick släppa dem lösa och jag såg direkt ett fototillfälle och chansen att träffa några trevliga pumisar! Gulliga!






Nu ska min älskling och jag iväg till motorstadion och snickra lite. Sen blir det mer hundträning!

Av Kicki - 1 juni 2010 19:24

Kvällens planer blev ändrade, så hundar fick benmiddag istället för stadspromenad, medan älskling och jag grillade. Under tiden kom Tindra förbi, den lilla tjejen som så gärna vill träffa våra hundar och helst OFTA! Jag förklarade att hon inte får gå själv till hundarna när de äter köttben, men vi gick dit tillsammans och alla var så duktiga. Lät sig klappas och gosas med fastän de hade varsin skatt, och fastän det var en okänd och ganska liten person som kom på besök. Egentligen hade jag inte väntat mig nåt annat heller, men det var kul att se eftersom det normalt sett bara är jag som hanterar dem när de äter ben.


Gakkon låg hos oss och åt revben. Jag tappade lite salladsblad och tomat (ingen dressing eller annat speciellt) på bordet och kastade ner det till Gakkon istället. Hon är klok! Lämnade sitt köttben en stund och tuggade i sig salladen och tomaten, och sen återvände hon till gnagandet....*s*


Efteråt fick jyckarna dela på en burk sparris för att lindra eventuella vassa bitar som kan ha kommit loss (säker kan man aldrig vara). De är roliga! Silva, Kaela, Rossi och Giela var i hundgården och väntade så fint på sin tur när jag sträckte in sparris genom gallret och sa vem som skulle få, sen mumsade de glatt i sig som om det vore godis! Mintu är inne för nu ska jag och husse smuggla med honom ut på promenad, och då är det bäst att smuggla honom inifrån, inte från hundgården, för att Silva och Kaela inte ska bli så gråtmilda när brorsan går iväg.


Gokväll!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards