www.nukutvi.se

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Kicki - 6 juni 2010 12:30

Nu har vi tränar luktdiskriminering här inne med Rossi och Gakkon. Gakkon är ju "gammal i gemet" och fick direkt söka i rummet. Rossi har ju bara tränat detta nån enstaka gång och fick börja med fyra små lådor med Coca-Cola i en, och svart olivspad i de 3 andra. Klick för rätt markering, och medan hon hämtade belöningsgodisen som jag kastade iväg en bit så bytte jag plats på byttorna. Märks att schäfern i henne är som gjord för sånt arbete för hon förstod snabbt!


Sen fick hon söka i köket där byttorna stod utplacerade, och var så duktig! Luktade på de som var fel men gick snabbt vidare - och markerade Coca-Colan! Så nu har vi två Coca-Cola-eftersökshundar i huset, under träning! Nu är det snickringsdags!

Av Kicki - 6 juni 2010 11:52

Har några fullbelamrade härliga dagar bakom mig! Igår kväll hade vi en liten filmkväll hos Annica, blev bara 3 från klassen (vad gör ni andra dammiga personer???) men vi hade jättetrevligt! Enda problemet var att kvällen gick för snabbt och jag måste jäkta hem till Gakkon som var ensam inne. Soluppgången var helt fantastisk! Fanns lite vackert kvar även när vi kom hem så jag tog en snabbtur med kameran.


Soluppgång över Vittjärvsträsket



Nu på morgonen skulle jag och Anna åka ut och träna agility, men när vi kom dit 9.15 var där fullt med folk! Nån jädrans kurs som vi glömt av...hmm...vid den tiden brukar man alltid vara helt ensam annars och det är så skönt! Vi gick till "framsidan" istället och tränade lite annat. Kaela fick träning i att bara "vara", hålla kontakt, osv. Rossi fick träna med stadga och hon börjar vara riktigt duktig! När hon ligger ner kan man springa förbi, hoppa över henne, göra lekinviter, springa mot henne, hoppa i marken, rusa förbi, men hon bara ligger där och ser så nöjd och trygg ut.   


Kaela tyckte som alltid att det var superskoj och spännande att vara där!


Annas söta lilla dvärgpinscher Mina!




Sen åkte Anna och en kvinna med 3 pumis som varit på kursen kom dit. Hon frågade om hon fick släppa dem lösa och jag såg direkt ett fototillfälle och chansen att träffa några trevliga pumisar! Gulliga!






Nu ska min älskling och jag iväg till motorstadion och snickra lite. Sen blir det mer hundträning!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards