www.nukutvi.se

Alla inlägg den 3 september 2009

Av Kicki - 3 september 2009 19:56

Har nyss varit ute på en härlig höstpromenad med Silva och Mintu. Löven är ju mest gröna ännu men på marken lyser det både gult och rött - och bättre blir det!

Silva fick bära klövjeväska idag och verkade trivas med det, men när vi kom upp i skogen och hon fick springa lös plockade jag snabbt av den...är nog inte tänkt att släpa sånt på ryggen i hennes fart! De sprang som tokar och hade så himla kul!


Själv hade jag turen att hitta några rynkade tofsskivlingar! Mums! Blev gott att steka i smör o kasta på en macka...


Rallarrosen är bland det mest färgglada hösten har att erbjuda än så länge...här från en lite ovanlig vinkel!


Nyfiken valp


'

Snygga killen


Söta Silva



Mintu och Silva - visst blev de söta ihop!!!


Ute på en väg o på väg hemåt


Nånstans där efter vägen lyckades Silva med ett oväntat konststycke. Hon kastade sig ner på marken för att rulla sig i något mysigt o vips så låg hon på rygg o Mintu lade sig nästan platt över henne! Först förstod jag ingenting men sen (jag tog kortet i farten medan jag räddade henne) märkte jag ju att hon liksom fastnat på rygg pga klövjeväskan (som var utustad med en sko i varje fack)...tror inte riktigt det var det hon hade tänkt sig!


Sista biten på den här promenaden är det asfalt och hus. Riktgit så här nyfikna brukar de ju inte se ut att vara...*s* Nä nu ska jag åka iväg och duscha! Har inte riktigt ordning på badrummet ännu men det går framåt med stormsteg! Sen kanske lite hundgos och FF7...vem vet? 


Av Kicki - 3 september 2009 15:17

Börjar dagen med en några år gammal bild från lite skidåkning i Blaiken ute på "Uman". Idag har vi haft matte på morgonen och min hjärna har gått på högvarv! Vissa saker har den helt enkelt glömt! Tur att man har klasskompisar med bättre minne som gjort detta mer nyss. Går rätt bra i alla fall och veckans matteläxa är nu avklarad så jag ska bara repetera lite till helgen om jag nu kommer ihåg det. Tänkte ge bilen en liten tvätt inuti och försöka få bort de stora runda fläckarna som blev förra veckan när jag försökte bekämpa de ursprunliga fläckarna! *hrmf*


Glada nyheter - Macahans kommer släppas på DVD i Sverige! Något jag drömt om i typ hela mitt liv (ja först drömde jag ju VHS, sen DVD förstås)!!!  Min älskling berättade att hundarna haft vild kamp om en socke i hundgården idag. Silva måste ha snott den igår inne (länge sen sist i alla fall) o sen spydde hon upp den i hundgården, Mintu ville ha de o det blev lite gruff, Silva svalde den snabbt som attan igen...osv... Husse försökte hinna rädda den eller övertala Silva att spy men hon vägrade! *s Nu har jag i alla flal fått tag i elände...Silva är både en mycket smart och en rätt korkad hund! *s*


Har nyss pratat med Tomas och diskuterat lite om vilken av hans hundar jag kan låna i vinter och det verkar som att det antingen blir en "manlig" släkting till Mintu eller en "kvinnlig" släkting till Silva...vi får se! Tror T får bestämma vad han kan avvara, själv är jag bara överlycklig över att få hjälp!


Ska promenera med hundarna o diska, sen blir det nog lite FF7 igen!

Snaaaaaart är det dags för släden att komma ut igen!!! *längtar

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards