www.nukutvi.se

Alla inlägg den 1 september 2009

Av Kicki - 1 september 2009 21:34

Första riktiga skoldagen avklarad med matte o introduktion till elektronikkurs. Kul och hjärnan fick jobba på högvarv så efter en eftermiddags lektioner var jag aptrött! Känns att man inte suttit i skolbänken på ganska många år...*s* Allting var väl mer eller mindre bekant men mycket har ju fallit i rejäl glömska efter 10 år eller nåt sånt...Vill också passa på att tacka alla som hört av sig, både här, via vovve, via Facebook mm. angående Gakkon! Tack! Vi utforskar fortfarande möjliga lösningar...


Igår kväll städade jag Sven-Erik lite till o när jag plockat ut hundfiltarna så luktade han inte så illa! Tyvärr blev sista dammsugarpåsen helt full o fler hade vi inte så han är bara halvt dammsugen. Bytte vindrutetorkare o körde med en sån där vinylglans-svamp över instrumentbrädan. Resultatet blev inte riktigt som jag är van utan istället ser allting totalt klarlackerat ut. Inte riktigt snyggt...men renare!


Ni ikväll har hundarna fått snabbaktivering i form av hårsnoddssök här inne. Funkar kanonbra att gömma typ 10 hårnoddar av mellanstor modell (inte de där minsta smalaste utan storleken över men utan metallklump, utan de som är limmade bara) och låta hundarna söka. Lagom små och enkla att gömma på kluriga ställen, hänga upp, klämma fast osv... Redan efter första "släppet" var hundarna märktbart slöare, o en gång till räckte bra för att trötta ut dem tillräckligt för ikväll i alla fall. Nu ska jag försöka sparka igång Final Fantasy VII på min dator, wish me luck! Tjingeling!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards