www.nukutvi.se

Alla inlägg den 20 september 2009

Av Kicki - 20 september 2009 08:25

Har haft en riktigt bra helg än så länge och det är ju 2 dagar kvar! Ja fredagen blev ju lite lätt sur, fick punktering på Sven-Erik stå jag tar mig inte ifrån gården och den dagens hunddate och klassfest blev inställda. Dumma bil! Däremot är både jag o Lars lediga och för en gångs skull var det en sån helg när varken lördag eller söndag hade några stora planer - skönt! Så jag infogade snabbt mina hundgårdsplaner i de tommar luckorna samt att jag har hunnit spela rätt mycket Final Fantasy VII! Kul! Igår flyttade jag den stora kojan (med Lars hjälp, satan så tung den var!) till den stora hundgården, städade under trallgolvet, satte tillbaka mellanväggen som jag fick ta bort för att flytta kojan, målade den samma färg som de andra...


...o mitt när jag höll på så kom två små 7-åriga tjejer som bor här i närheten och ville hälsa på hundarna. Det slutade med att tjejerna sprang runt där inne med hundarna och underhöll dem medan jag fixade och donade. Jag tror att Rossi blev deras favorit för hon kunde ju vara lös med dem ute på gräsmattan och så sprang de tuuusen varv med henne (in i garaget, in i hundrummet i garaget, ut genom luckan till hundgården, ut på gräsmattan igen osv). Hon såg ut att tycka att det var skoj men blev nog riktigt trött till slut! *s* De ville hemskt gärna låna en hund och promenera men jag släpper inte iväg några små barn med mina hundar ensamma så det blev en kompromiss, de fick gå själva med Giela runt vårt hus. Först skulle de gå ett varv var men den första tjejen gick snabbt fyra varv. Giela såg ut att tycka att det var lite skoj men kanske en aning meningslöst. När den andra tjejen skulle gå fyra varv till lade hon in backen så jag fick följa med och peppa henne lite. Sen gick vi en liten promenad med Mintu och Silva (som inte är så stark) så att en av tjejerna fick hålla henne o jag Mintu. Ja dagens arbete gick ju inte lika snabbt som planerat men å andra sidan ansåg jag att mina hundar var färdigaktiverade sen efter att ha hämtat pinnar, lekt kurragömma, pussats och kramats... Den som blev minst populär var Mintu för han hoppade ju nån gång i början och så tyckte de att han dregglade också. *s* Men när de lärt sig att inte skrika, skratta och vifta med händerna så slutade han hoppa och alla var vänner. Idag ska allting hamna på sin plats hade jag tänkt, ska bara vakna ordentligt först. Väcker mig själv med lite FF7....*s*

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards