www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 3 september 2009

Höstpromenad med Silva och Mintu

Av Kicki - 3 september 2009 19:56

Har nyss varit ute på en härlig höstpromenad med Silva och Mintu. Löven är ju mest gröna ännu men på marken lyser det både gult och rött - och bättre blir det!

Silva fick bära klövjeväska idag och verkade trivas med det, men när vi kom upp i skogen och hon fick springa lös plockade jag snabbt av den...är nog inte tänkt att släpa sånt på ryggen i hennes fart! De sprang som tokar och hade så himla kul!


Själv hade jag turen att hitta några rynkade tofsskivlingar! Mums! Blev gott att steka i smör o kasta på en macka...


Rallarrosen är bland det mest färgglada hösten har att erbjuda än så länge...här från en lite ovanlig vinkel!


Nyfiken valp


'

Snygga killen


Söta Silva



Mintu och Silva - visst blev de söta ihop!!!


Ute på en väg o på väg hemåt


Nånstans där efter vägen lyckades Silva med ett oväntat konststycke. Hon kastade sig ner på marken för att rulla sig i något mysigt o vips så låg hon på rygg o Mintu lade sig nästan platt över henne! Först förstod jag ingenting men sen (jag tog kortet i farten medan jag räddade henne) märkte jag ju att hon liksom fastnat på rygg pga klövjeväskan (som var utustad med en sko i varje fack)...tror inte riktigt det var det hon hade tänkt sig!


Sista biten på den här promenaden är det asfalt och hus. Riktgit så här nyfikna brukar de ju inte se ut att vara...*s* Nä nu ska jag åka iväg och duscha! Har inte riktigt ordning på badrummet ännu men det går framåt med stormsteg! Sen kanske lite hundgos och FF7...vem vet? 


 
 
Linda S

Linda S

4 september 2009 13:16

De klär varann de där två. Fina bilder!!

http://vovve.info/polarcollie

 
Ingen bild

Veronica

7 september 2009 16:27

Nu då? *testing testing* =)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards