www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2009

Envis förkylning...

Av Kicki - 18 oktober 2009 20:28

...är fortfarande sjuklig men det känns som att virusen är på väg ner i lungorna nu. Rynkar på näsanHar rösten kvar, knappt nån feber alls...jätteskum förkylning. Jag tar det lugnt och mina underbara snälla hundar ligger och slappar med mig. Gakkon och Mintu är fortfarande kassa i magarna!? Måste ringa imorgon och rådfråga. Igår kväll kring midnatt hände dock en lite spännande sak! Jag skulle köra in till stan och hämta Lars som varit på glöggprovning hos en kompis, o när jag kom till bron över lilla ån såg jag en katt vid vägkanten. När jag körde förbi såg jag att den var alldeles blöt och satt helt konstigt! Först blev jag rädd att den blivit påkörd men den verkade okej, väldig vinglig bara och alldeles blöt...=( Jag bar med lilla kissen till närmsta hus där det lyste, och som tur var visste de var den hörde hemma. På väg dit (grannen snett över gatan) kom ägaren ut, de hade hört henne jama och skrika...så historien fick ett lyckligt slut! Katten hade not gått igenom isen nere på ån skulle jag tro. Söt var den! Nu ska jag kurera mig vidare. Ryktet säger att det kommer snö imorgon men med den här förkylningen så vågar jag mig inte ut på några äventyr...=(

 
 
Emma

Emma

18 oktober 2009 20:46

Ja dom här envisa förkylningarna som hänger med.. Jag har varit sjuk hela helgen och varit tvungen att jobba.. Nu ska jag vara ledig och kurera mig.. Men om jag känner min kropp rätt kommer den här satans förkylningen stanna i veckor..

Jag hoppas att du iaf blir frisk snart.. Skönt att du har dina hundar som sällskap!

Vilken tur att du hittade katten och fann ägaren inte alla som skulle stanna!

Ha en bra kväll!

http://laserduskriverjag.bloggagratis.se

 
Linda & Azi

Linda & Azi

18 oktober 2009 23:23

härlig sida! jag som älskar drag, ska garnterat börja med dragsport när jag skaffar en hund inom nån år :) vart bor ni?

http://www.astirazalea.blogg.se

 
Linda & Azi

Linda & Azi

20 oktober 2009 11:13

Ja, förstår det :) Tävlar ni något eller? Jag ska kolla på barmark SM i Örebro nu helgen. Min första dragsport som jag tittar på i live ;D Jag vill verkligen hålla med sånt, så jag håller på att forska mycket runt i internet och försöker lära mig så mycket som möjligt. Jag kommer vilja ha vorsteh som draghund. Vad är skillnaden mellan polarhundar och en vorsteh?

Och en sak har jag alltid undrat - vorsteh är ju fågelhund och husky har stora jaktinstinkter. Så vad händer om ni åker en spann ute i skogen och plötsligt kommer en vilt förbi er. Jagar hundarna in i skogen med spannet, eller bryr dom inte om vilt för de har en uppgift att tänka på. Eller måste man träna dom att ej jaga vilt innan de kan dra? Ursäkta, kanske dum fråga, men man lär sig inte om man ej frågar :)

http://www.astirazalea.blogg.se

 
Linda & Azi

Linda & Azi

21 oktober 2009 11:56

Okej, det där var intressant ang jakten i spåret :)

Ja, jag vill ha en hund som är fullfart året runt och kräver rätt mycket. Då jag kommer köra massa andra grejer också som weightpull, agility, lydnad, rallylydnad, spår osv :) Vill ha en hund som aldrig bangar ur när jag vill göra något. Enda negativa är jag är ingen jakt person, Vorsteh är ju en fågelhund, värsta fall om jag ser hunden plågas av att ej får jaga, så får jag låna ut hunden till jägare. Det ordnar sig :) Håller på att leta efter en vorsteh kennel som kan sälja till icke jägare, då flesta säljer bara till jägare :(

Härligt att ni bor så långt uppe i norrland, jag vill så gärna bo i norrland också. Brukar vara i ångermanland, i den lilla byn bredvid bredbyn (myckelgensjö) under somrarna. Mormor och morfar hade stuga där.

http://www.astirazalea.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards