www.nukutvi.se

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Kicki - 9 oktober 2009 18:20

Idag efter skolan packade jag o hundarna iväg oss o släden upp till Norra Bredåker kanske en mil (?!) härifrån. Där hittade vi en fin grusväg som var täckt med hård snö o förutom några småstenar vi fick skutta över funkade det riktigt bra att köra där. Först kommer dock en bild ifrån i förrgår kväll när vi hade premiär!

Körde efter ellljusspåret så detta var det bästa ljus jag kunde åstadkomma. Kul var det o Mintu blev som jag redan sagt heltänd på att springa o jaga!


Passar på med ännu en oslädig bild, det här är en förstoring av ett kort jag tagit hemma i Blaiken som min syster gjort till mig, o så har mamma ramat in den....ooooo så fint det blev! *älska*


Så, tillbaka till idag!

Här drar vi iväg efter vägen!


En bra bit bort så var vägen plogad (militärer...hrmf!) så vi svängde in på det som sen ska bli skoterspår...men där blev det traktorspår...vi fick vända, köra en annan väg upp på plogade vägen, sen tillbaka på vanliga vägen...o sen hittade vi en ny väg! Mintu var duktig o hjälpte faktiskt till när vi svängde från vägen rakt ut i ingenstans och men att vända helt om tyckte han var lite onödigt tills han förstod vad vi höll på med. Till slut hittade vi en annan fin väg o längst ner slutade den i en ändplan...

...och där fick hundarna syn på en stor flock med hjortar som sprang i skogsbrynet - vilthägn! Skitskoj tyckte Giela!!!


Giela


Silva


Mintu


Sen drog vi tillbaka samma väg som vi kom!


På väg tillbaka till bilen mötte vi en massa folk o hundar o sånt igen, som vi redan passerat 2 gånger innan...*s* Det blev en vimsig men rolig slädtur!


Mintu och Silva!


http://www.youtube.com/watch?v=XwnDX3_holw


Här är en liten filmsnutt från idag!



Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards