www.nukutvi.se

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Kicki - 7 oktober 2009 22:04

Åh vad underbart...vi körde 4 km efter ett av elljusspåren på de centimeter blötsnö som kommit idag. Den var rätt "massiv" och hade börjat frysa på hyfsat bra så det var helt okej före, inte alls blött och inte pudrigt och fjantigt heller. Fördelen med elljusspår är att man har ett bra spår samt att man slipper grus/stenar/stubbar o annat som finns i skogen, nu när det inte är nog med snö för att täcka såna ojämnheter. Just nu är det ju varken joggare eller skidåkare där så då passar vi på!


Veronica och Anders körde före med sitt 6-spann och så kom jag bakom med lilla släden och mina nya blåa linor - åh så bra och fina de är! Mintu och Silva gick i led med nacklina för första gången (för Mintus del) och Giela och Rossi bakom. Suget framåt hjälpte förstås lille Mintu (de andra är ju vana så att säga) o hundarna var taggade och jobbade riktigt bra. Mintu blev heltänd på att springa med de andra o ha nånting att jaga också - han såg ut att ha hur skoj som helst! Passade bra att ha nån framför för när vi stannade blev det ju naturligt för dem att stå kvar på rätt plats så matte kunde berömma. Även matte njöt i full drag och jag stod där på släden och tänkte på en sak som slagit mig - på släden minns man inga bekymmer! Det stämmer verkligen! Har man en tråkig eller jobbig dag med en massa stress eller måsten eller tråkiga saker att tänka på så blir man alltid glad av att köra släde. När man står där så försvinner liksom alla bekymmer direkt, inte för att jag nu har så många såna men...idag stod jag och riktigt funderade och försökte komma på problem och besvärligheter men det gick knappt! Kom på en enda grej som kändes rätt bökig tidigare samma dag, men på släden kändes den som en fis i vinden! *s* Så underbart det är! Nu har vi allt det mesta underbara framför oss.


I år är ju hundarna väldig mycket sämre tränade än förra året samma tid när vi nästan bara hade vuxna hundar (bara Silva var liten) eftersom vi anpassat träningen efter småttingarna i år, men det känns lika bra, för vi kommer ju ändå inte kunna köra längre än vad som passar dem. Blir riktigt kul när Kaela ansluter vårt lilla team sen i höst! Nu sover mina hundar gott och snart tänker jag göra detsamma. Tjingeling!

Av Kicki - 7 oktober 2009 19:44

Det finns snö...så varför inte?! Veronica o jag tar en premiärtur idag på nåt elljusspår på de centimeter som kommit...släden är på taket o hundarna redo - nu kör vi! ÅÅÅåh vad härligt!!! Rapport kommer sen!

Av Kicki - 7 oktober 2009 14:43

...det vara mamma som skickat ett mms med en bild på vit och ren snö i små drivor utanför hennes jobb och texten "Vaknade du också till en ren och vit värld?". Just då smattrade det rejält på rutan, jävla kustväder! Nån timme senare gick det över till drevande blötsnö och allt blev ju lite vitt i alla fall, men under var det bara slask, slask slask... Hämtade ut tavlan som jag fått av min syster och min mamma, en förstoring av mitt lilla hundspann ute på sjön hemma i Blaiken i solnedgången och det blev så fint! Super! Ska hem o hänga upp den ikväll och fota - har redan bestämt exakt var den ska hänga och hoppas den passar in. Över blir då en tavla med två zebror...hmm...


Sen sladdade vi vidare mot skolan i snöslask, som en halvtimme tidigare hade varit riktigt halkigt. Går snabbt när det slår om! Ett stort grattis till alla er i inlandet som har fin snö på marken idag...så länge den nu stannar. Blev ingen slädpremiär idag, något som jag trots allt hann drömma lite om när alla rapporter om snö kom inramlande. Nu ska jag CADda vidare!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards