www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Jag älskar min skola!

Av Kicki - 23 september 2009 14:44

Har haft fullt upp sista dagarna men nu börjar det likna nånting! Snart är bägge hundgårdarna helt klara och beboeliga. Den gamla är förstås klar redan nu men den nya måste hoppsäkras lite till efter att ena kojan målats och satts i ett hörn. Från den kan hundarna i stort sett stå ovanpå och sticka huvudet över kanten direkt så...näe...måste säkras lite. Annars börjar det se riktigt bra ut! Har köpt bets till släden också - det tar sig! Om jag redan skrivit detta så ber jag om ursäkt - är som vanligt lätt förvirrad. Har gosat en massa med mina underbara hundar sista dagarna, pluggat o gjort nyttiga saker. Fotade en massa för nån dag sen men har inte haft tid att lägga in korten ännu, gissar att de kommer fredag för fram tills dess är varje sekund mer eller mindre inbokad. Men de är nästan värda att vänta på - ganska söta! Om jag nu får säga det själv!


Skolan går bra och det är riktigt skoj! Min klass är helt underbar och allt vi gör känns vettigt och skoj. Riktigt kul! Gakkon har nu en tid inbokad i Gammelstad för att gå igenom rehablilitering (fick påminna Öjebyn om att skicka journaler men nu sa det nog funka) och det kommer säkert bli rejält dyrt men förhoppnigsvis fungera. Blir skönt att få veta mer "hands on" vad vi kan göra och inte kan göra, och hur vi kan hjälpa vår älskade långnos. I helgen blir det Nordic Rage o helgen efter åker vi till Kiruna på slädhundsseminarium samt hälsa på några slädhundsbekanta. Oj så skoj det blir! *längtar* Nä nu ska vi träna vidare på AutoCAD (=KUUUL)... Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards