www.nukutvi.se

Alla inlägg under april 2009

Av Kicki - 9 april 2009 10:50

Igår morse åkte vi från Blaiken och hann hem till Boden i lagom tid för att äta lunch och sen åka till jobbet. Grått och mulet här och nu snöar det lite. Kändes inte överdrivet roligt. Jobbar 12.45-01.00 idag och sen är det ledigt i fyra dagar....nästan...ska klämma in två krogpass 22-04 där nånstans också bara. Men dagarna är lediga! Hundarna löper hejvilt och speciellt Rossi och Giela är mycket förtjusta i varandra. Det känns nästan en aning pinsamt när de står och juckar i hundgården men jag hoppas att mina grannar minns att alla är tikar och förstår situationen!


På lördag kommer vår extrahund Miksi hit på en liten semester. Hennes husse o matte ska åka till fjällen med resten av draghundarna men eftersom Miksi inte är så intresserad av att arbeta i släden får hon bo här hos oss istället. Hon och Giela kommer att ääääälska att promenera ihop i saaaaaaakta mak...*s* De har nog precis samma filosofi när det gäller vad som är vettig aktivering. Nu är det dags för nån slags lunch här...inte så peppad efter att ha smällt i mig (=oss) påskägg som vi fick hemifrån. Har i alla fall en plan om att lyxa till min middag med att äta sushi - ute! Dagens stora händelse är annars att jag bokat Sounds of the Universe fårn ginza så att jag VET att den hittar hit. Att börja söka skivor här i Boden är tyvärr mer eller mindre dömt att misslyckas, det är i alla fall ingen säker metod på något sätt - och när DM släpper nytt får inget lämnas åt slumpen!


Har hittat 011 och söker nu 012. Vet inte HUR många 007 jag såg igår...galet... Har promenerat med Silva och Giela nu på morgonen men fick härliga skavsår på köpet eftersom jag envisades med att gå med de nya kängorna som jag inte gått in ännu. NÅN gång måste de ju börja ge med sig tycker jag...eller så blir det ännu en skorelation av typen "tejpa först och gå sen"... Ha en bra dag alla!

Av Kicki - 6 april 2009 13:15

Snöfall och några minusgrader även idag. Inget grillarväder men skönt att vara ute ändå. Silva och jag åkte en skidtur på ungefär en halvmil men det räckte bra för det klibbade fint under skidorna. Silva var jätteduktig! Det är första gången hon går själv framför skidor (eller nånting alls för den delen) och den första tveksamheten gick snabbt över till att hon jobbade jättebra hela vägen. Min älskling följde med på skotern men honom såg vi inte mycket av. Han var mest och skuttade över plogkanter och lekte med gamm-Arcticen så någon direkt draghjälp blev det inte och det verkade inte heller behövas.



På väg nerför Kyrkbergsvägen



Vi åkte rakt fram men husse körde slalom



Ibland såg vi till honom



På väg hemåt över sjön



Den obligatoriska utsiktsbilden som inte visar mycket annat än...snö...


Riktigt skönt att ha semester och bara lata sig. Jobb och elände känns riktigt långt borta när man är här i det stora lugnet. På onsdag morgon åker vi hemåt och jobbar eftermiddag/kväll bägge två. Har på sistone fått inspiration, på flera olika sätt, att börja ta tag i och förändra livet som det ser ut. Absolut inte så att jag ha det dåligt på något sätt, men det finns drömmar att förverkliga och pengar att tjäna! Det är helt enkelt dags!

Av Kicki - 5 april 2009 23:37

Mulet och snö ute men härligt ändå. Körde upp mot Blaikfjället med hundarna men vände bara en kort bit från toppen för vägen upp var tung och det snöade en del. Hem gick det på fem röda däremot...blev kring 2,5 mil vi körde och det var första gången Silva kom ovanför trädgränsen. Superskoj! Hundarna var jätteduktiga och taggade. Min älskling körde före med skoter o var hela vägen fram, mitt härliga kusinbarn Tobias satt på skotern och åkte. Han är duktig med hundarna och de får träna lite extra på att få kramar och annat, som tur är så är de ju väldigt vana och verkar inte alls misstycka. Här kommer lite bilder från dagen:



På väg uppåt



Ibland såg jag till Lars och Tobias på skotern men sen körde de långt i förväg



Här vände vi




Hemåt! Man ser lite av utsikten från fjället men det mesta döljs av snön. Härligt att åka upp dit var det i alla fall - som alltid!


Imorgon blir det kanske en skidtur med Silva. Annars tänkte jag att hundarna skulle få vila.

Av Kicki - 4 april 2009 22:38

Äntligen hemma! Så skönt att jag inte hittar ord. Blaiken är verkligen ett underbart vackert ställe på så många sätt.


Har kört en slädtur med jyckarna idag och det var pigga och duktiga! Gakkon tog kommandona perfekt och idag var det Silva som var lite stökig när vi körde ospårat men det funkade ändå. Har även hunnit få lite tvåtaktsrök i kläderna, surrat en timme med min älskade mormor (som har sitt hus bara några meter från mamma och pappa på samma gård), surrat med farbror med fru och barnbarn som är på besök. En härlig dag helt enkelt!








Månen närmar sig full och jag hoppas på några klara nätter framöver. Hoppas HOPPAS att det kommer. Vore helt underbart att få en riktig månskenstur med hundarna på världens bästa plats nu i slutet av säsongen. Nu ska jag nattuggla lite till, på min lediga tid, sen sova. Ha det bra!

Av Kicki - 2 april 2009 01:49

Imorse åke jag och Yvonne till Tomas för att titta på Atena och pussa valpar! Atena och Yvonne kom bra överens och hon bor hos dem på prov nu! Hittills verkar allt gå jättebra och hon är hur lugn och cool som helst. Verkar ha gjort sig hemmastadd direkt! Hoppas allt fortsätter klaffa! Vi fick även pussa på ett gäng 4-veckors huskyvalpar...oj så söta... Innan dess åkte vi en sväng med Tomas 12-spann och jag provkörde en bit. Lätt som en plätt! Inget att oroa sig för ALLS! *ASG* Kastar även in en bild från tidigare i veckan när jag körde här hemma i byn med jyckarna. Idag jobbade jag mitt sjunde helpass i rad, och det följs av 5 helt lediga dagar! Imorgon åker vi till Blaiken och njuuuuter...*längtar*




Vyn över 12-spannet



En liten godbit!


Nu ska jag nattuggla vidare....BECAUSE I CAN!!!

Av Kicki - 1 april 2009 22:18

Idag har varit en suverän dag i min karriär som platespotter! Hittade 006, 007, 008 och 009!!! Såg dessutom 2-3 stycken av alla utom 008! Yihha...På någit sätt lyfte det i alla fall min dag.

Av Kicki - 1 april 2009 22:09

De senaste dagarna har för min del betytt ilska! Rätt stora förändringar på G på jobbet och det mesta är mina ögon helt vansinnigt. Eller är det vettigt att ha jour 5 morgnar/kväll varannan vecka utan att få betalt för det? Vara uppbokad varje kväll en hel vecka men inte veta om du ens får jobba en enda en av dem? Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Kanske bägge delarna.


Alla utom Gakkon löper nu och är lite fjolliga och uppvaktar varandra. Silvas löp verkar än så länge förflyta väldigt lugnt och sansat i alla fall. Körde en kort sväng med hundarna imorse innan jobbet och Gakkon och Silva skötte sig riktigt bra i led och tog allt klockrent. De är så himla söta mina små hundar. Oj vad pussar de får! Efter all ilska igår var jag så uppe i varv att jag först blev kvar på jobbet med två av mina favoritkollegor och satt och surrade, sen kom jag hem kring tolv på natten och kunde helt enkelt inte gå isäng. När till slut ögonlocken trillade igen låg jag ändå och vred mig i sängen hela natten utan större sömnro. Ovanligt. Och resultatet idag blev en stel och ond nacke som bara klarar vissa rörelser. Surt. Måste försöka hinna ringa skolan imorgon inför hösten. Vill få det klart så att man vet lite mer om framtiden, men de vill ju inte svara! Är det ett bra tecken eller ett dåligt? Måste ännu en gång skriva hur mycket jag älskar mina underbara små hundar! De är så härliga, söta och snälla! Imorgon åker jag och Yvonne ner till Tomas utanför Piteå och tittar på hundar och pussar valpar. Sen jobb 13.50-01.00 innan påskledigheten börjar. Ska avsluta kvällen med en kopp te och ett djupt andetag, så kanske min vanliga koma till nattsömn kommer tillbaka. Jag saknade den igår!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards