www.nukutvi.se

Alla inlägg den 16 april 2009

Av Kicki - 16 april 2009 21:14

Imorse när jag spände hundarna för släden var solen redan uppe och lyste som besatt, men nattens kallgrader hade gjort en stenhård skare och den höll utan problem även en bit in på förmiddagen. Det härliga med hård skare är att man kan köra vart man vill och hur man vill, och vi ägnade mycket tid åt att träna på svängar, att gå på rätt sida träd osv. Först gick Silva och Gakkon i led med Gakkon var så sjukt envis idag att jag fick tjata mig BLÅ! När jag tjatade "vänster, vänster, vänster" så vände hon en kvarts grad till vänster och direkt jag tystnade med kommandon så drog hon tillbaka till höger igen. Flyttade fram Giela men hon ville mest nosa efter olika djur. Till slut fick Rossi göra sin premiär där framme och hon skötte sig i alla fall okej. Drog ju inte men förstörde å andra sidan inte för Silva heller. Jag behöver flera hundar om jag inte ska bli gråhårig strax...*s* Här kommer lite bilder från morgonen:


En annan väg över ett välkänt kalhygge


Ett bra tag senare när Rossi fått hoppa fram


På andra sidan hygget hittade vi ett av våra favoritspår! Kul! Mellan de spåren brukar det inte finnas nån "koppling" annars så det var kul att se hur nära det faktiskt var mellan! Här gick det sjukt snabbt även om det inte riktigt syns på bilden, jag var lite nervös över att fota samtidigt men det gick vägen i alla fall.


Gakkon och Giela


Gakkon & Giela


Så här vackert kan det se ut ibland!


Men den här bilden var lite mer sanningsenlig kanske...två spända o två slaka! Tur för jyckarna att de är så himal söta ändå....*s*


Nu har jag hunnit jobba lite, kört lite RC och sambon o jag tänkte kasta oss i soffan och mysa. Ska släppa in trollen från hundgården bara där de varit medan vi var iväg på miniracing.

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards