www.nukutvi.se

Alla inlägg den 10 april 2009

Av Kicki - 10 april 2009 19:58

Idag lyckades Veronica o jag synka ihop möjligheten till en slädtur! Eftersom jag varit bortrest och sen har vi jobbat så har vi ju inte kört ihop på kanske 1,5 vecka eller nåt sånt nu? Miksi fick semester med husse och det blev ett glatt 8-spann, Gakkon och Silva i led (och idag var Gakkon en klippa, jobbade hårt och lyssnade bra), Giela och Rossi, Sälka och Flinga, och Kenai och Kodiak. Smidigt när mina löpte att hålla dem längst ifrån hanhundarna för enkelhetens skull, men varke tikar eller hanar verkade speciellt brydda. Vi körde en liten sväng här i Vittjärv och det var underbart! Varmt ute, nån plusgrad och mulet och lite tung snö men det var härligt ändå och vi hittade en fin liten runda så att vi slapp vända trots att vi bitvis körde samma spår hem. Härligt!


Ska nu göra mig iordning för kvällens jobb, 22-04 och så ska jag träffa en kollega en timme tidigare för schemaläggning. Hoppas på en kul kväll, och blir den kass så är jag ändå bara extrabil och har möjligheten att åka hem tidigare om jag vill. Samma sak imorgon natt.


Här kommer gänget!


Full fräs i svängen!


Lite skog också.


Underbart! Känns inte alls lika jobbigt att åka till jobbet längre...*s* Min älskade duktiga hundar, även om två av dem är rätt kassa draghundar så är de alla så himla underbara och härliga på alla sätt...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards