www.nukutvi.se

Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Kicki - 19 mars 2013 17:38

Det är konstigt men jag har tappat lite av sugen för vinter. När snön faller från träden så fascinerar inte vintern mig lika hårt längre. Visst är det härligt att vara ute och köra hundarna, men den riktiga magin är borta. Vi har ganska exakt en månad kvar med slädföre och i år tänker jag faktiskt inte köra allt som går ända tills snön är borta utan försöka trappa ner lite lugnt de sista veckorna för hundarnas skull. Annars blir det lätt en lite stökig period när hundarna är vältränade och pigga men det varken finns snö eller barmark som duger att dragträna på, så att avsluta med några längre turer är inte enbart positivt.


Istället för att bara tänka vinter har jag börjat tänka lite på sommaren och dess aktiviteter. Spåret fortsätter vi självklart med eftersom det går så bra att träna i grupp. Däremot ska vi vara duktigare på andra aktiviteter än vi var förra året. Det blev verkligen en sommar med nästan bara spår och sök. Tanken är att köra spår för alla och sen nån extra aktivitet till varje hund. Kanske nåt sånt här? En sommar fick vi det ju att fungera så varför inte en till?


Agility

-Nalle

-Mintu


Personsök

-Rossi

-Silva


Rallylydnad

-Rotax

-Kaela


Lydnad

- Giela


Dessutom kan jag börja hinta om att vi eventuellt har en riktigt rolig nyhet på G om några veckor, och sånt måste också tas med i planeringen! Å nej jag är INTE gravid så ni behöver inte fundera på det ens...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards