www.nukutvi.se

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Kicki - 9 mars 2013 18:07

Idag hade vi finbesök ändå från England på släden. Tyvärr hade inte speciellt många skotrar varit ute efter att den senaste snön fallit, och dessutom har det ju varit ganska kallt så snön var kärv och spåren rätt tunga med all packning. Hundarna fick ett rejält fyspass trots att vi bara körde 1,5 mil ungefär. Vädergudarna var i alla fall på vår sida och vi fick en riktigt härlig dag med lite misstag. Det började med att jag var tidsoptismisk, sen skar jag mig på slädens broms och fick hämta plåster, chokladtermosen hade tydligen gått sönder och stor del av chokladen låg i ryggsäcken bland det övriga fikat, Rossi lyckades bajsa på bakdelen av sitt täcke... dessutom gick det ju förstås riktigt långsamt med all packning och de tunga spåren, men vi hade det rätt bra ändå!



Ett lägerfoto


Nalle och tant. Giela gick lös och strosade men bestämde sig sen för att leka" husky" bredvid Nalle


Silva vilar


Silva spanar


Vi närmar oss Kusån


Mintu


Glad tant som nog var lite besviken då delar av spåren var helt igensnöade och jobbiga


Rotax



Det blev fyra härliga timmar ute i solen och efteråt var hundarna riktigt trötta och nöjda efter att ha dragit tungt och jobbat hårt (nåja, de flesta i alla fall). Jag var riktigt trött själv också och tog en liten eftermiddagslur efter att jag tvättat bajsigt täcke och chokladig ryggsäck. Nu laddar vi nya tag inför imorgon då vi ska köra och möta en kompis från Smedsbyn för lite snödrivehäng och gofika förstås. Giela kommer nog att sitta i släden men hela gänget kommer med - även hussen och skotern!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards