www.nukutvi.se

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Kicki - 4 november 2011 20:41

I förmiddags packade jag mig in i bilen och körde till Kallax flygplats, för att hämta 3 personer jag aldrig träffat förut. Några av dem har jag pratat med via internet, en av dem ganska mycket till och med - så det var riktigt kul att ses! Linda, Frida och Jennie har alla Malamuter och var på väg till Sikfors för stor Malamuteträff med drag, utställning och så en massa möten förstås. Normalt sett bor de väldigt långt söderut så därför har vi aldrig haft möjlighet att ses förut, men idag var det dags! Efter proviantering och lunch med en massa hundsnack i Piteå åkte vi ut till Sikfors och där var det fullt av Malamuter!

  

Två söta Malamutevalpar

 

Helvit (!) Malamute!

 

 

Söt!

 

Klockan 15.00 var det dags för körning och jag hade lovat min vän Marika att vara handler till henne. Hon körde i motionsklassen med sin fina Malamute Nanook, och så Varga som är Nalles syster (och alltså är en huskykorsning med lite malamute i). När vi stod nere vid starten började det skymma och ljuset från fotbollsplanen bredvid var ruggigt snyggt! Jag fotade som en tokig person, medan Marika stod och höll nerverna i ordning. Här kommer lite bilder på Nanok, Varga och Marika.


Snygga Nanok!

 

Maria och hennes Malamute!

 

Marika och Nanok på väg mot starten

 

Varga var ivrig!

 

Nanok vill också iväg!

-Kom igen då matte!!!

 

Nanok

 

Okända Malamuter i skogen

 

Marika och Nanok

 

Körningen gick bra för dem och efter en trevlig dag med mycket hundsnack och nya bekantskaper körde jag hemåt, jättetrött men glad förstås! Här hemma verkar Silva ha börjat löpa, så nu får snart Kaela flytta ut, och löptiken Silva flytta in. Bara Rossi kvar sen, snart 3/4 avklarade! Nu ska hundarna få sin kvällsmat, ha en bra kväll allihop!

 

 



Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards