www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 26 juni 2010

Då var dagens tur avverkad!

Av Kicki - 26 juni 2010 14:07

Inatt jobbade jag i taxi nr 402 från 16-04, en riktigt kul natt med snabba och trevliga kunder, inte en massa väntetid eller bomkörningar! =) Efter en "sovmorgon" nu idag (som det blir när man jobbar natt) tänkte jag promenera med alla hundarna i det fina varma vädret. Kring 12 gick jag iväg med Gakkon och Giela i linne och kjol, inga mygg i skogen ens! Underbart! Dock hörde vi åska på avstånd och skyndade på stegen lite. Var hemma kring 13.00 och flyttade bara om lite hundar för att ta nästa tur med Mintu och Kaela. Just när vi skulle gå kom 5 regndroppar (jag tänkte annars chansa på att det inte skulle regna just där vi var) så jag beslöt att avvakta lite.


Mintu, Kaela och jag hoppade upp på kojtaket som har ett litet plåttakt ovanför sig och satt där och lyssnade på regnet - som blev allt mer intensivt! Sen kom det lite hagel! Då gick jag in för att titta till de där inne (Rossi är lite rädd för åskljudet) och efter nån minut där inne så öppnade sig himlen och det fullständigt öste ner regn och hagel och riviga vindar. Vattnet bara forsade ur stuprör och det bildades sjöar på hela tomten på bara några minuter! Jädrans vilken tur att jag inte hann ut...kunde ju lika gärna ha varit en halvtimme hemifrån i små sommarkläder....ujuj...


Försökte ta nån bild men det var svårt för dörren blåste omkring i vinden och det regnade in trots att jag stod under tak. Kaotiskt nästan! Tittar man på rönnhäcken så ser man att den blåste omkring rätt friskt!


Nu har regnet gett med sig så jag gör ett nytt försök med mer kläder, sen taxi 16-22. Tjingeling! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards