www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Stadspromenad med V

Av Kicki - 17 juni 2010 22:07

Hade tänkt dragträna men när jag kom hem från jobbet var det 19 grader ute! BLÄ! Alla planer omkullkastades och det blev en skrittpromenad i skogen med Gakkon och Rossi. Vi gick rakt genom Vittjärvs träskigaste marker (men nu var där iaf torrt) och gräset nådde mig till midjan! Shit vad det växer! Sen fick Mintu en likadan tur samtidigt som jag pratade med min vän Yvonne i telefon, hon har nyss fått 7 st huskyvalpar födda hemma hos sig! =) De såg jättesöta ut på bilderna men tokig som jag blivit så är jag alldeles nöjd och inte ens sugen! PÅ RIKTIGT!


Mina gulliga svärföräldrar kom förbi till vårt kaosiga hus och lämnade saft och frusna hallon, mums! Tack tack! Jag skickade med två blommor från rabatten inklusive ogräs...*s*


Kvällen avslutades med 2 timmar stadspromenad med Veronica, Sälka, Miksi och Silva och Kaela för min del. Som alltid hade vi massvis att prata om och hundarna hade mycket att nosa på. Det är nu snart 6 år sen vi lärde känns varandra, och även om vi är ganska lika de personer vi var då, så har mycket förändrats. Idag när vi pratade om platser där vi skulle kunna bo, och vilka raser och hur många hundar vi kan tänka oss att ha i framtiden, så jag kan säga att vi hade SVIMMAT av de tankarna för 6 år sen!


Inatt sover alla ute utom Gakkon och Silva. Nu ska matte ta en dusch och sen väntar sängen på mig...yay! =)

 
 
Linda S

Linda S

17 juni 2010 23:04

Haha, ja här har också förändrats mycket de senaste 6 åren. Då hade vi bara Molly och Boss, bodde i lägenhet och hade inga tankar på varken drag eller polarhundar.

http://polarcollie.bloggagratis.se

 
Veronica

Veronica

19 juni 2010 11:04

Hehe ja det är konstigt hur allt kan bli! Roligt med våra promenader, vi hinnner avhandla rätt mycket på den tiden. =)) Ja tur att Nooki vildhunden är snabb och eliminerar hot utifrån effektivt! *S* *kramar*

http://http:/tanaraqhuskies.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards