www.nukutvi.se

Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Kicki - 2 juni 2009 22:55

Idag har vi kluvit ved i massor. Men det är ändå ännu mer kvar att ta av. Otroligt mycket ved helt enkelt! Tack snälla Sören! Så här mycket hade vi kluvit sen tidigare när vi började imorse:


 3 slädlass med ved varav lite redan är kapat och staplat


Inte mer än så här...men efter idag är det betydligt mer!


Sen blev det currysoppa. Den är inte så vacker på bild men snabb, enkel och supergod! Lök/purjo eller vad man vill, vatten, lite grädde/creme fraiche eller lika gärna bara mjölk, lite krossade/passerade tomater, en massa curry o sen kan man kasta i en frusen fiskfilé o låta den bli varm och dela i bitar. Krydda efter egen smak och voila så är den klar att avnjutas!


Nu har vi haft personalmöte och det som kom fram var väl ungefär samma saker som vi redan visste. Blir spännande att se vad framtiden har att erbjuda! Just nu sitter min älskling och jag i vår nya Dollar$tore-soffa och njuter. Den är enorm och mycket bekväm! Husse tog ett suddigt kort på mig o Mintu för att visa hur stor han blivit, det kommer här!


En stor demon med lysande röda ögon!


Tjingeling!

Av Kicki - 2 juni 2009 09:11

Sitter vid köksbordet och väntar på att min älskling ska vakna. Han fick till kvart över nio på sig och sen måste vi ta tag i berget av ved som bor (inte lever ännu hoppas jag) på vår gräsmatta. Blir skönt att få det gjort men det kommer att göra ont att göra det. Den där saken är inte snäll mot ryggar!


Igår gjorde Gakkon en sån gullig sak! Mintu var lite rabiat och klättrade omkring på henne inne i hundrummet när hon försökte sova. Det är alltså ett litet rum just bredvid vårt kök där vi kastat in alla hundsängar för att slippa ramla och just då satt jag vid köksbordet vid datorn och tittade på Mintus äventyr. Gakkon blev till slut less så då gick hon ut i köket med Mintu hängandes vid halsen och tittade på mig med ledsna ögon. Så jag plockade upp Mintu i famnen för att få honom att lugna sig och somna, och då vände hon direkt och gick och lade sig igen. Kändes nästan som att hon hade en plan med att dra ut det lilla monstret till matte.


Nya soffan är sååå skön! Igår kväll somnade jag på divanen och husse i själva soffan...när jag vaknade visste jag knappt var jag befann mig eller vilket år det var... En ny favorit helt klart! Nä, nu ska jag gå och sparka upp min älskling till dagens roliga göromål...Ha en bra dag!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards