www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

Idag känner jag mig så kluven!

Av Kicki - 2 juni 2009 09:11

Sitter vid köksbordet och väntar på att min älskling ska vakna. Han fick till kvart över nio på sig och sen måste vi ta tag i berget av ved som bor (inte lever ännu hoppas jag) på vår gräsmatta. Blir skönt att få det gjort men det kommer att göra ont att göra det. Den där saken är inte snäll mot ryggar!


Igår gjorde Gakkon en sån gullig sak! Mintu var lite rabiat och klättrade omkring på henne inne i hundrummet när hon försökte sova. Det är alltså ett litet rum just bredvid vårt kök där vi kastat in alla hundsängar för att slippa ramla och just då satt jag vid köksbordet vid datorn och tittade på Mintus äventyr. Gakkon blev till slut less så då gick hon ut i köket med Mintu hängandes vid halsen och tittade på mig med ledsna ögon. Så jag plockade upp Mintu i famnen för att få honom att lugna sig och somna, och då vände hon direkt och gick och lade sig igen. Kändes nästan som att hon hade en plan med att dra ut det lilla monstret till matte.


Nya soffan är sååå skön! Igår kväll somnade jag på divanen och husse i själva soffan...när jag vaknade visste jag knappt var jag befann mig eller vilket år det var... En ny favorit helt klart! Nä, nu ska jag gå och sparka upp min älskling till dagens roliga göromål...Ha en bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards