www.nukutvi.se

Alla inlägg den 30 juni 2009

Av Kicki - 30 juni 2009 23:27

Börjar med de utlovade bilderna från i förrgår...*host harkel*

Promenad med Silva och Gakkon. Klövjeväskan satt perfekt på henne, på Giela glider den åt sidan på nåt sätt, men inte på lill-Hilva!


Vätskepaus i Uman


Igår var vi ju iväg o badade lite, Silva, Mintu o jag. Så här såg Mintu ut efter att ha simmat första gången o sen blivit nertryckt i vattnet av ond-Silva. Han simmade en gång till men sen fick han nog...Tala om blöt valp! Han var så duktig!


En liten rundandring bland Blaikens vackra hus! Här är den gamla järnägsstationen som min morfar köpte för att ha sin firma i, men sen fylldes den med saker som kan "vara bra att ha" istället. Ett hus med potential.


Mammas o pappas hus (mormors ligger just bakom), fåren o gässen är också med!


Vårt grannhus som just nu ägs av en tysk. Det är det här huset som morfars morfar bygge för ungefär 150 år sen...det är så fint!


Till det hör en ladugård som vi arrenderade när jag var liten, där hade i fåren, kaniner, höns, gäss o häst ett tag.


Rossi älskar att bada!


Vad gör du??


Huuu...jag drar....!


Idag har hundarna o jag varit ut till holmen en sväng. Jättefint väder o jag bestämde mig för att ro hela vägen ut. Med alla "hjälpsamma" hundar tog det 1,5 timme ungefär och gav lite blåsor, men vad knasigare var - jag brände mig på knäna! Bara knäna! De är illröda och alldeles ömma...*ASG*

Mintu åker båt för första gången.


Den lille token klättrade upp på fören o lade sig där!!! Som tur var rodde jag ju lugnt o stilla...för en stund senare, mitt ute på sjön, så skulle ha kika på den avslagna motorn o druttade i sjön. PLASK! Tog nog bara 10 sekunder innan jag kunde lyfta upp en genomvåt lite valp...han hade ju visat igår att han kunde simma så jag var inte så orolig. Så här blöt blev han då:



Framme vid Rödingholmen!


Silva tyckte det var värt en simtur att komma iland snabbt!


Gakkon stod läääänge och svajade och pep där uppe! Otäckt att hoppa ut i vattnet sådär!


Efter att Mintu badat så pajjade min kamera, så allt från holmen blev bara mobilbilder...=( Giela svalkar sig!



Mintu springer på playan på baksidan holmen med Kyrkberget i bakgrunden!


"Snipp-snapp-sjön" mitt på holmen


Så skönt att vara hemma hos det klara vattnet och alla vackra stenar på dess botten!


Nu ska jag se ett avsnitt av Battlestar Galactica och sen blir det tidig uppstigning imorgon för mer målning. Det går rätt bra och blir riktigt fint!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards