www.nukutvi.se

Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Kicki - 17 juni 2009 18:35

Oj så kass jag har varit på att blogga på sistone...och inte blev det bättre av att jag nyss skrev ett aplångt inlägg som cyberrymden sen stal. *grrr* Nåja, jag ska försöka återge det på nytt! Har äntligen lagt in bilder i datorn från senaste tiden och nu kommer de här, olika dagar men nån slags kronologi i alla fall. Vi börjar med min och Yvonnes härliga och roliga cykeltur med hundarna för nån vecka sen. Jag tog med Silva och Yvonne körde med Atena och nytillskottet Diesel.

Så här mysigt var det där vi stannade och fikade. Solen sken och hundarna lekte!


Snygga Diesel!


Men när vi kom tillbaka till bilen såg Yvonne plötsligt så här ut!?!?!


Själv såg jag ut så här...vi överraskades av ett regn som följde oss HELA vägen hem och blev dyngsura och kalla...huu...för att i alla fall spara våra bilar lite valde vi båda lösningen att dra ner de blöta byxorna till knäna när vi körde hem. *S* En rolig dag med en blöt avslutning!!!


Jag och Gakkon och Mintu har varit på stan och tittat på folk och grejor. Skoj tyckte Mintu som fick träffa några av mina kollegor och blev bjuden på en kakbit! *mums*


Puppy-date med brorsan Nooki som bor hos min kära slädkompis Veronica bara på andra sidan berget. Visst är de söta ihop!!!


Nooki verkar tycka att Gakkon är lite stor och konstig! Bäst att kasta sig i farten!!!


Vätskepaus!


Crazy brothers!


En annan kväll förra veckan eller nåt var vi iväg till Svartsjön med min granne Petra och henes hundar Molly (som är Rossis syster) och Ronja. Hundarna badade och lekte och hade skoj! Först lekte de "alla dödar Rossi" men sen byttes det ut emot "alla dödar Molly"... de är allt bra knasiga...


Sekunden efter att den här bilden togs plurrade Mintu för det blev djupt mycket snabbare än han tänkt sig...så han fick sin första simtur men tyvärr blev mitt minneskort fullt precis då så jag har det inte på kort!!! =(



Ingen speciellt bra bild men jag tyckte det var så gulligt att hans ögonfärg matchar vattnet!!!


Vem ska simma ut o rädda pinnen???


Hela gänget utom Giela som gömt sig: Mintu, Silva, Rossi, Molly, Gakkon och Ronja


Sötaste älskade Gakkon!


Nutid! Nu kommer lite bilder från dagens skogsäventyr:

Mintu på en äng


Giela vääääädrar


Mintuuu! Charmtrollet himself!


Min älskade bil Sven-Erik har nu fått huskyklistermärken på sig! Tack igen snälla mamma och pappa för att ni gjorde ett köp möjligt!!! Han är superbra!!!


Nu ska jag snart städa lite här inne och sen kanske jag hinner se ett avsnitt av Battlestar Galactica innan sängen kallar...börjar 05.00 imorgon, imorse började jag 03.25 Ajaj...men jag fick börja med att hämta en ung tjej som visade sig ha huskies så vi hade ju massvis att prata om! Skoj! Har varit ledig i fyra dagar nu och storstädat garaget, byggt upp ett test av hundgården (vi har varit till Kiruna o köpt fler sektioner för att bygga ut) och som det känns nu så blir det en utbyggnad av den gamla så att den blir dubbelt så stor, min älskling ledsnade på att slåss med våra 3 trasiga gräsklippare och köpte en ny så nu klipper man allt på halva tiden, med en tredjedel av bränslet och dessutom ett stort leende på läpparna! =) Ja vi har hunnit med en hel del faktiskt även om det är lite ved kvar ännu...*hmm* Dessutom har jag äntligen hunnit komma igång med att se Battlestar Galactica som sagt var, är nu mitt i säsong 3 och har äntligen kommit till de nya avsnitten som jag inte sett alls förut...såååå spännande! 1,5 säsong kvar och jag är helt hooked!!! Nä, nu blir det snabbdisk, dnabbdammsugning, o sen SKA jag klämma i alla fall ett avsnitt innan sömnen kallar. Ha det gott o förhoppningsvis ska jag lyckas uppdatera liiiiite oftare ett tag nu.


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards