www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

1 år av fina minnen

Av Kicki - 28 juni 2009 00:10

 


Idag har det fått precis ett år sen Jacki lämnade oss. Jag tänker inte säga att det varit ett år av sorg och saknar för det stämmer inte. Vi har sörjt och saknat men mest av allt har i kunnat glädjas åt alla fina minnen hon gav oss. För alltid älskad och saknad och precis som hon skulle ha gjort, så gräver i inte ner oss i det negativa utan fokuserar på allt det fina och vackra. Vi pratar om henne ofta och tänker på  henne, men det är alltid glada minnen och roliga tankar. Min älskade lilla terriertant! Hunden vars plats ingen annan någonsin kan ta.


Idag fick jag (nyss faktiskt, kring midnatt söndag kväll) ett mycket trevligt mail där det stod:

  _________________________________________________________________ 


Hej!


Du är antagen till KY - Elektroteknik & Automation.


Utbildningen startar måndagen den 31 augusti.


Mer detaljer kring starten får du med vanligt brev i månadsskiftet juli
- augusti.


Jag vill att du SVARAR om du vill börja utbildningen eller inte.


Svara per e-post och gör det SENAST söndagen den 26 juli.


Välkommen!

 _________________________________________________________________
 

Idag har Mintu o Giela varit med in på Storumandagarna o sen fick Gakkon och Silva en promenad där Silva fick proa klövjeväska för första gången. Hon var duktig och skötte sig riktigt bra! Åh vad jag älskar mina små liv! Efter det kom middagsgäster och mycket god mat!


Jag tror jag har skrivit tidigare om grannhuset (till mina föräldrar alltså) som en tysk köpte som min morfars morfar byggde nån gång i mitten av 1800-talet. Det står nu tomt, tysken är försvunnen och mamma har nycklarna eftersom han bad henne ta hand om huset. Det var tur för hon och pappa har redan förhindrat vattenläckage och skador, så huset slapp i alla fall bli ännu mer skadat än det redan är. Så nu passade vi på att gå en sväng där och OJ! Vilket fantastiskt vackert hus! Jag blev helt käääär! När jag var ganska liten bodde min bästis där o sen har vi haft bekanta där men jag har inte varit längre in än hallen på kanske 15-20 år om jag minns rätt? Hade glömt att det var så himla stort och så fantastiskt vackert och majestätiskt...garderoben som Jenny (min kompis som var några år äldre) stängde in mig i en gång när vi var små har jag inte sett sen dess...*s* Hade jag haft en hög med pengar så hade jag velat köpa det direkt! Det behövs MYCKET jobb men oj...vilket hus...även om jag minns det mesta, planlösning os. så var allting mycket större, vackrare och mer fantastiskt än jag kunde minnas! Oj....oj...oj... =*)


Fotade en massa på promenaden idag men schabblade med bilderna...så de kommer imorgon, jag orkar inte börja om igen nu faktiskt!!! *s* Nu väntar ett avsnitt BSG på mig och sen sova! Gonatt!


 
 
Niniz

Niniz

29 juni 2009 09:29

Halloj!

Jag har faktiskt haft äran att träffa Jacki. Och hon var så söt!
Saknaden efter våra 4benta vänner är enorma. Men tänk vad vi upplevt saker med dem?

Spännande med utbildningen!

kramar

http://Niniz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards