www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 20 juni 2009

Nu är det sommar nu är det soooool!

Av Kicki - 20 juni 2009 20:02

Glad midsommar i efterskott! Vi tog det rätt lugnt här hemma, några av Lars kompisar kom förbi och grillade, själva envisades vi med att äta våra 7 sorters sill (det ni!) och tillbehör. Hundarna tyckte det var roligt med besök såklart, men varför blir en del människor Cesat Milan-wannabees på fyllan och ska försöka uppfostra ens hund??? Jag blir lite galen på sånt, ingen vardagsfostrar mina hundar utom jag själv (o sambon förstås)!!! Rossi blev lite kär i en kille som brukar leka med alla hundar och hon var så söt, annars brukar hon ju sällan stanna länge hos en okänd person men hon stod läääänge hos honom och ville bli kliad! *sött* Själv tog jag det lika lugnt som vanligt för jag har ju jobbat idag.


Idag har jag förresten haft en helt underbar taxidag! En sån där som gör att man minns varför det faktiskt är ett sjukt roligt jobb på många sätt! Först körde jag en dam till en stuga i en by flera mil från stan o när jag nämnde att jag var från Storuman så visade det sig att en av de som var i stugan var min mammas gamla klasskompis och tillika släkting med ursprung i min hemby Blaiken! Jag kände igen namnet men han o jag hade aldrig träffats förut så det var väldigt trevligt! Sen fick jag en lite längre körning med en ung amerikansk tjej (boende i Sverige) som berättade att hon var indian och att hennes familj bodde i ett reservat i norra Kalifornien, jätteintressant och trevligt att prata med henne! Dagens tredje fullträff var en sjukresa till en by utanför Älvsbyn som heter Lillkorsträsk - där var det verkligen superfint!!!


Nu har jag nyss klippt alla hundklorna och Mintu smälter maten i väntan på ett litet skogsäventyr. Jobbar 10-18 imorgon...Yihhha!!! På torsdag har jag nästa lediga dag och då åker jag o några kompisar samt Mintu och hans bror Nooki till uppfödaren Tomas och hälsar på! *längtar* Alltid lika trevligt att vara dit!


Platespottingen går rätt trögt, söker fortfarande 026... Battlestar Galactica går desto bättre - har bara ett avsnitt kvar på säsong 3 och det är så bra och spännande att jag nästan svimmar!!! Tjohooooo! Den där serien är så galet bra...jag är både glad att de slutade efter säsong 4 istället för att dra ut på allt för länge o göra serien kass...men samtidigt...känns lite jobbigt at det snart är slut. Lite som Harry Potter... :*-)

 
 
Nookimatten

Nookimatten

22 juni 2009 11:00

Hej bruden!! Snaaaaart är det dags för puppydejt! Kommer bli så kul!! *längtar* Pussa Mintu från mig! *kramar*

http://www.123minsida.se/Tanaraqhusky

 
Niniz

Niniz

23 juni 2009 12:34

halloj!

Låter som du har fullt upp.

Roligt när jobbet påminner en om VARFÖR man valde jobbet från början *s*

Ha en fortsatt bra dag
*vink*

http://Niniz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards