www.nukutvi.se

Alla inlägg den 24 september 2012

Av Kicki - 24 september 2012 21:12

Idag tog vi flyget ner till Västerås via jobbet, och förutom jobbmöte och generatorkurs (Yes!) hade jag planerat in en date med en kompis från förr! Stina bodde granne med oss i Österund bland studentlägenheterna för över 8 år sen. Jag hade Jacki och Giela då, och hos henne bodde sheltien Sigge. Vi brukade promenera många timmar varje vecka och surrade om det ena och det andra medan hundarna lekte och nosade på grejor, och hundvaktade åt varandra ibland när det behövdes. Våren 2004 tog jag examen från Mitthögskolan och Lars och jag och våra hundar flyttade till Boden.


Sen dess har vi setts två gånger men bara som snabbast. Giela och Sigge har inte setts på 7 år...nu är både han och hon panchisar, hon har blivit en liten tant och han ser ut som en himla söt farbror, och jag tänkte lite på hur roligt det hade varit om de fick träffas igen efter alla år. Hade varit så skoj att se om de kände igen varandra och vad de skulle göra. Vi får se om det lyckas nån gång.


Nu har Sigge dessutom fler kompisar, snygga blandisen Alfons och yngsta stjärnskottet aussien Ovis. Precis som väntat var det superskoj att träffas och surra ikapp och promenera hundar och äta god pizza!


Grabbarna




Sigge får sommarfrisyr på somrarna, vilket nästan gör honom ännu sötare. Vi lovade att vi inte skulle vänta riktigt lika många år innan vi ses igen.... och förhoppningsvis lyckas vi med det! Kanske till och med tillsammans med små pensionärerna.

  


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards