www.nukutvi.se

Alla inlägg den 8 september 2012

Av Kicki - 8 september 2012 20:49

Igår kväll när vi gick isäng visade termometern säsongens första minusgrader i Vittjärv!



Kaela, Giela, Silva och Rossi


Tjejerna var förväntansfulla imorse och hade blickarna fästa på ytterdörren. Bilden är tagen från köksfönstret. Idag firar vi att det var 10 år sen Lars och jag blev ihop! Efter en lite jäktad men ändå bra 3-rättersmiddag med Lars föräldrar och systrar med många skratt och syskonbus, är vi nu mätta och nöjda på alla sätt.


Att just Lars och jag blev ett par har faktiskt också lite med hundar att göra. Vi hade ju förstås spanar in varandra redan tidigare även om vi bodde 60 mil isär, och jag märkte ju redan då att även mina hundar (svårflörtade Jacki och skygga Giela) gillade honom. Vi fjällvandrade med gemensamma bekanta i Jämtlandsfjällen och delade tält men var lite blyga båda två även om vi pratade på om det mesta och skrattade och skämtade en massa. När vi åkte hem från fjällturen, och han snart skulle fortsätta resan upp till Boden när vi stannade i Bispgården, så satt vi där i baksätet på våra kompisars röda Audi och fick liksom inget gjort...trots att vi snart skulle vara 60 mil isär igen! Så mesiga var vi...


Då kom lilla Jacki krypande från skuffen (där hon satt med Giela och Wilma) och satte sig i Lars knä. Bara det säger en hel del, hon satte sig ytterst sällan i andra knän än mitt utan riktigt bra anledning. Så vi satt där i mörkret och kliade lilla Jacki och våra händer möttes där i hennes sträva terrierpäls, och sen dess har vi varit ett par. Så, om inte Jacki ingripit kanske vi aldrig hade kommit till skott - å vem vet vad som hade hänt då? 10 år av kärlek hade vi i alla fall kunnat missa...


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards