www.nukutvi.se

Alla inlägg den 7 september 2012

Av Kicki - 7 september 2012 21:43


Efter en rolig och spännande dag på jobbet (har en massa roliga kurser och delar i projekt att se fram emot) spenderade jag en timme med att diska, tvätta och stöka här hemma, och körde sen iväg med jyckarna för att spåra lite. Sen min megaförkylning och dragsäsongen har vi spårat ytterst lite tyvärr, så vi var förväntansfulla allihop! När vi kom fram och jag skulle gå spåret kom jag dock på att jag lämnat kvällsmaten, dvs. spårslutet och belöning - hemma! Korkat!


Hundarna gillar ju i alla fall att spåra så jag gick ett spår på ca 250-300 m (lite tidspressat) och sen spårade alla glatt. Jag hade väntat mig fler fundersamma eller sura miner när ingen belöning fanns vid bilen, men de enda som ens såg fundersamma ut var Rotax och Silva. De andra var enbart glada och nöjda. =) KUL att vara på spåret igen!


Sen senast har jag även bokat kastreringstid åt Rotax, på torsdag. Jag har länge känt mig lite kluven eftersom det alltid är en viss risk att söva en hund. Samtidigt ska han absolut inte gå i avel, och jag tror att det även kan vara lite skönt för honom att slippa kill-hormonerna. Han är helt klart den mest "haniga" av mina killar, men i gruppen och till vardags fungerar han jättefint. Däremot ska det bli skönt att kunna vara mer avslappnad kring löpen och kunna ha alla hundar ute även då. Dvs. det blir inte stora problem om en tjänsteresa krockar med löpen eller liknande, eftersom en kastrerad hane och en löptik iaf alla fall kan bo grannar, även om de inte ska dela hundgård.


Tanken är att Mintu också ska knipsa kulorna sen, helst innan alla löp kör igång. Kommer vara minst lika nervös när jag bokar den tiden. Huvva...! Men det känns som rätt väg att gå. Att köra runt med hanar eller löptikar i bilen ett par veckor om året är ingen praktiskt lösning i längden.

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards