www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2012

Tredje gången gillt, ett par svordomar senare är vi hemma!

Av Kicki - 18 augusti 2012 23:02

Idag verkar bloggen ha varit välbesökt! 70+ besökare per dag är mer än det brukar vara...skoj! Lämna gärna en kråk å berätta vilka ni är - jag blir ju helt nyfiken!


Kvällens dragträning började med att jag med ett glatt och spontant IIIIIII kom ihåg att jag köpt en ny pannlampa samtidigt som jag såg att det började mörkna ute! Äntligen invigning av prylen jag köpte i juni (en tid när pannlampor är totalt värdelösa här uppe)! Den nya pannlampan är en LedLenser H7, samma som jag hade hos Vattenfall hela förra sommaren, så det kändes lite som att återse en gammal vän. Tyvärr verkar jag ha fått ett måndagsexemplar av vän, för ljusstyrkan ändrades inte när man justerade den, och knappen för av och på fungerade inte heller. Batterier i = halvstarkt jämnt ljus. =( Blir att reklamera verkar det som.


Vi tog en kort tur kring travspåret och körde enbart på 1:ans växel, dvs. tempo 6-7 km/h och ett litet styrkepass för hundarna. Tyvärr var vi inte helt ensamma i skogen idag. En mindre flock med paddor hade brett ut sig över vägen och Kaela ville förstås provsmaka på varenda en, eller i alla fall markera att hon hittat den. De syntes väldigt tydligt i bilens Xenon-extraljus... När hon själv upptäckte att paddor faktiskt inte är hundmat alls, så var ändå Silva tvungen att dubbelkolla, två steg längre bak i 7- spannet.

  

Jag svor mig smått hes faktiskt! Precis så som man inte ska göra... Säsongens tredje höstträning blev precis sådär smått kaotisk som träningen kan bli efter ett träningsuppehåll. De två första svängarna var kanske bara lyckorträffar? Dessutom blir det svårare för hundarna att koncentrera sig när man kör riktigt sakta. Allt roligt man passerar (som paddor) ju så mycket långsammare och hinner locka så mycket mer. Mintu fick också nåt mindre hjärnsläpp och stannade i mörkret för att lyssna på stenar som föll ner i en å...

  

Vi körde 3 km allt som allt å ökade farten först den sista halvkilometern för att hundarna skulle få jogga ur kropparna lite efter allt statiskt arbete. Nåja, de 5 högersvängarna vi gjorde fungerade ju fint i alla fall.

 
 
Ingela

Ingela

19 augusti 2012 19:28

Jag har en Led Lenser H7R och är supernöjd med den, en riktig kanon pannlampa! :-)

http://tingelingan.blogg.se

 
Kicki

Kicki

20 augusti 2012 10:03

Ja det måste ha varit nåt fel på just den här, använde sån hela förra sommaren på Vattenfall (nere i mörka tunnlar och bergrum) och var supernöjd med den! Det var nästan med en tår i ögat jag lämnade in den när jag slutade där... den här måste ha nåt fel på elektroniken, går varken att justera ljusstyrkan eller slå på/av... =( Å jag som var så glad över att äntligen få börja använda den! Den lyser ju betydligt bättre än min gamla Silva som kanske kändes mer robust, men inte hade samma ljusstyrka alls.

http://www.nukutvi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards