www.nukutvi.se

Alla inlägg under december 2008

Av Kicki - 15 december 2008 00:20

Piggare! Idag har jag jobbat 3 timmar ungefär, sovit 2 timmar, sen kört släde i underbara Unbyskogarna med duktiga hundar och dessutom hittat ett samband i denna Bermudatriangel! Två av våra favoritspår möts och hör ihop med en speciell korsning! Eureka! Mellan 18-21 ikväll har hundarna varit själva när jag varit med sambon och invigt min miniracingbil - sjukt kul! Mitt mål för kvällen var en varvtid under 20 sekunder och 19.91 löste mina problem efter mycket hårt ansträngning! Sambon kör på 10 sekunder ungefär...jaja... gick tusen gånger bättre än jag vågat hoppas och det var riktigt skoj!


Riktigt skönt att komma hem till ett helt hem dessutom. Mina vuxna litar jag ju helt på men Silva har aldrig varit ensam inne så länge tidigare. Med lite slädspring i benen verkar hon dock ha tagit intryck av de andra och sovit som en stock - skönt!

Av Kicki - 1 december 2008 00:19

Idag har vi kört en härlig slädtur som blev ett äventyr. Efter lite olika planer ändrade vi planerna och körde från Veronica hem till mig via lite omvägar, kanske 8 km till slut? Var nästan helt ospårat så hundarna fick jobba på bra och alla skötte sig fint och somnade nästan direkt vi kom hem - tungt idag! Gakkon och Sälka gick i led hela vägen idag, de är väldigt duktiga när man ska köra där det går sakta och tungt och är svårt att hitta rätt, går det snabbare har de svårt att hinna undan med sina roliga kroppar (Sälka har lite korta ben och Gakkon har jättelånga ben men är helt enkelt för långsam ändå med sin stora kropp). Gakkon hade dock några rejäla hjärnsläpp där hon inte alls minns vad vänster, eller höger ibland för den delen, betyder. Andra gånger svängde hon perfekt rakt ut i djupsnön från spåret, hon är rolig den hunden! Silva gick som wheel idag och jobbade som en liten hjälte som alltid, visade dock lite piraya-fasoner mot stackars Kodiak - och snabb är hon - man hinner knappt med att säga till henne så snabbt det går. En annan rolig sak var att Rossi stod längst fram och ylade innan starten när alla andra selats ut! Har aldrig hört henne yla i de sammanhangen förut - sött! Silva är än så länge tyst och lugn - väldigt skönt och praktiskt! Hon ser taggad ut men står varken och gastar eller hoppar än så länge.

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards