www.nukutvi.se

Alla inlägg den 29 december 2008

Av Kicki - 29 december 2008 17:34

[14.38]


Inne igen! Igår började jag första raderna på ett projekt som jag hoppas kunna ro iland, att skriva en bok. Idéen har jag klar och lite bitar här och där, men det känns ändå ordentligt skrämmande och stort. Får se om man når hela vägen fram eller inte, om något år eller två.


Idag har jag och pappa kört släde. Spåren är fina och föret superbra så det gick väldigt bra, i uppförsbackarna fick vi turas om att springa/gå men annars var det inga problem. Jag skulle tro att vi körde ungefär en mil eller något liknande, men det räckte ändå bra eftersom det blev rätt mycket tyngre än vanligt med två vuxna. Pappa skötte sig bra och tyckte det var kul! Han erkände till o med att han på senare tid börjar förstå att jag kan tycka att det är kul att ha så många hundar och köra släde. Nu kommer lite bilder:



Den här bilden är tagen ute på "Näset". Där är bara en sommarstuga nu men mellan de här träden som är närmast i bild stod tidigare ett enormt vackert gammalt timmerhus. Det hade varit öde väldigt länge och var rätt förfallet, men ändå så himla vackert. Medan det var bebott hade de en enormt vacker trädgård och bitar av den finns kvar ännu. Det revs för några år sen men jag hann dit för att fota innan.



På väg upp för "Fjällsvägen" där det bara går upp, upp och upp en bra bit



På väg ner för berget igen, framför syns sjön Storuman (samma namn som samhället har) och solen är på väg ner för klockan är ett på eftermiddagen



När vi var nästan hemma i byn igen kände vi oss sugna på mer och körde vidare en runda till. Det är enormt mycket ren kring oss nu, mer än vanligt till och med. Det är trampat överallt i skogen i stort sett, och idag såg Giela några renar inne i skogen men ingen av de andra hundarna hann se dem.



Pappa och jyckarna



Lill-Silva, idag var hon en aning disträ och även igår, verkar vara lite hormoner på G eller nåt för hon lyssnar inte lika bra ute heller riktigt just nu. Får hoppas det ger med sig snart.



Pappa och hundarna tar sista backen på väg hem, Storuman och Kyrkberget i bakgrunden



Hemma


Nu ska jag sortera lite gamla kartonger och se vad som ska sparas eller kastas. Ha en bra kväll allihop!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards