www.nukutvi.se

Alla inlägg den 27 december 2008

Av Kicki - 27 december 2008 17:32

Idag har hundarna fått en vilodag och de vuxna verkade riktigt nöjda med att bara slappa. Silva tyckte att det var lite mer onödigt. Men så kom vår nya granne, en tysk veterinär, och hans 12-åriga son, hit på fika och Cyril och Silva lekte så bra! Sen kom deras unga briard på besök och det värmde att se hur väl alla hundarna skötte sig trots att hunden kom inte lite snabbare än väntat, rakt in i köket när de låg och vilade. Mycket praktiskt att ha en veterinär till granne är det ju i alla fall! Han sa att det bara var att ringa om det var nånting...får hoppas man slipper (om man kan säga så men man vill ju inte behöva uppsöka veterinär) men himla skönt att veta om det skulle behövas.


Imorgon ska Cyril följa mig ut med hundarna, han tänkte ta med sparken och deras två Australian Shepherds, vet inte riktigt hur det praktiska ska lösas för han har inga selar ens vad jag vet. Får nog försöka att övertala honom att åka med mig istället och lämna de andra hundarna hemma. Kan bli intressant för han pratar ju bara tyska, och min tyska har förfallit under senare år...Ha det gott allihop!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards