www.nukutvi.se

Alla inlägg den 30 december 2008

Av Kicki - 30 december 2008 17:37

Idag har min älskling kommit hit! Både jag och hundarna blev förstås jätteglada! Innan dess körde jag o hundarna ut och utforskade leden mot Storuman men jag vet inte riktigt var vi hamnade. Körde i närmare 3 timmar innan vi var hemma igen och imorgon ska sambon o jag ta skotern o GPS med o kolla vart vi varit. Jag trodde att vi var på väg till Laisbäck men inte kom vi fram dit i alla fall...*s* Hundarna var pigga och galopperade för fullt i långa sträckor, även när vi nästan var enda hemma. De såg så glada ut! En bit från byn var tyvärr spåret sladdat men inte så välkört så det gick igenom lite, och Gakkon, men sina numer töntiga tassar, fick lite sår på framfossingarna. Hon verkade dock inte bry sig så vi körde vidare, fanns ju inget annat att göra direkt och det var inga allvarliga skador. Silva var rejält springsugen och peppade de andra, en riktigt rolig tur och vi fick se ripor, en suicidal ekorre som sprang rakt över spåret samt galet mycket renspår, men inga renar alls. Långa sträckor var spåret helt söndertrampat och mer håligt än jämnt, men renarna lyste med sin frånvaro. Kanske lika bra det.


Sen åkte mamma o jag ner till Storuman för att proviantera och så skulle hon fixa undan lite på firman. Silva fick följa och vi strosade runt på Storumans gator i ungefär en timme. Nu sover hon GOTT kan jag säga! Nu väntar lammstek och sen ska vi se WALL-E och mysa. Ha det gott!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards