www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 3 februari 2013

Sol och glada hundar = glad matte!

Av Kicki - 3 februari 2013 19:53

Är du klar snart?


Idag fick vi en härlig men lite kall tur i strålande solsken - tack var min underbara sambo! Jag var själv supertrött efter en alldeles för kort natt och somnade på soffan före lunch. Lars frågade om jag verkligen ville sova med tanke på att solen sken ut, men jag var så trött att jag sa att jag måste sova...bara lite... Han lovade att väcka mig och tur var väl det - annars hade jag nog sovit fortfarande! Efter en stund väckte Lars mig och såg till att jag inte somnade om (telefoner och alarm kan man ju snooza förbi), värmde lunch åt mig och såg till att jag inte somnade igen. Vad skulle jag göra utan honom?


Efter en stund var jag istället riktigt pigg och skyndade mig att packa kameror och grejs för en slädtur med de 5 yngsta. Vi körde ca 2 mil gissar jag. Bara 5 mil denna helg (fredag-söndag), men å andra sidan har föret varit så pass tungt att hundarna ändå fått rejält med träning. Hoppas dock att vi kan klämma in några längre sträckor nästa helg. Nu - bildbomb från idag:





Rotax, sibben som ser ut som en Malamute ibland!



Nalle


Silva



Idag var Mintu och Kaela lite tröga ibland...ja ni ser ju på bilden! *s*





Himmel och elledningar





Vi körde en extra sväng nere på älven och där kändes det riktigt kallt. Hundarna fick fin ansiktsfrost. Var kring -12 när vi åkte ut (tror jag) men snarare -20 när vi kom in så det var inte underligt att vi frös lite med tanke på klädsel mm.


Rotax har färgat håret


Hemåt


När vi kom hem var jag ganska frusen - men mycket glad! Riktigt vackert ute idag. Hade tänkt klippa hundarnas klor idag för det var nog 2 veckor sen sist (dvs. dubbelt så länge som jag vill att det ska hinna gå) men med tanke på temperaturen får det vänta till imorgon eftersom jag tänkte göra "uteklipp" nu när Rossi är trattad.


Rossis sår fortsätter att läka väldigt fint och nu kliar det inte lika illa heller. På fredag ska vi ta bort klamren som håller ihop såret, och jag tror vi kommer att kunna ta bort tratten direkt då också, eftersom det läker så fint. Först en ny arbetsvecka!


 
 
GeMina Arts

GeMina Arts

4 februari 2013 11:04

så underbart härligt det ser ut!:)

http://geminaarts.blogg.se

 
Felicia

Felicia

5 februari 2013 01:32

Oh vilka underbara bilder ser så himla skoj ut!

http://www.twinkimesstars.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards