www.nukutvi.se

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Kicki - 15 februari 2013 18:52

Igår och idag har jag varit hemma från jobbet med segt huvud. Inte jättesjuk, men i soffläge med en vimsig hjärna. Trist! Giela, Rossi och Silva har varit här inne med mig medan de andra hängt ute. Att ha 7 smått uttråkade huskies inne blir lite mycket (det blir mer spring in och ut  när de har lite extraenergi i benen också och blir kissnödiga titt som tätt) men framför allt så fäller Rotax och Mintu kopiöst just nu och allt blir väldigt snabbt ludet när de är inne.


Träningsmässigt känns detta minst sagt kasst att ligga inne men så är det ju ibland. =/ En intressant iakttagelse har jag dock gjort. Vanligtvis om jag är hemma en hel dag och inte kör hundarna så brukar det nån gång under dagen komma en liten serenad där utifrån. Igår var det knäpptyst trots att vi inte kört på några dagar. Idag har det varit precis lika knäpptyst. Den närmsta slutsatsen man kan komma till är väl att det är Silva som är boven som drar igång de andra till allsång?



Hoppas vara piggare imorgon så att hundarna i alla fall får sträcka lite på benen eftersom temperaturen är väldigt mild och skön just nu. I varmaste laget nästan!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards