www.nukutvi.se

Alla inlägg den 7 juni 2012

Av Kicki - 7 juni 2012 21:14

Efter jobbet idag planerade jag och Veronica en hundpromenad. Vi brukar promenera ett par timmar när i ses och prata om allt möjligt, men just idag regnade det rätt mycket. Jag hoppade i regnkläderna men insåg tyvärr att kängorna inte torkat sen igår...så det blev Garmont-skorna av tyg... Väl inne i stan så regnade det ännu mer och Silva såg riktigt eländig ut. Hon gillar inte regn!


När vi hade gått bara 5 minuter så började fötterna kännas blöta, trots att jag gick runt alla pölar, och snart var hela fötterna genomblöta, och våra ärmar, och våra hundar... =/



Vi beslöt oss för att ta en kortkort promenad och var hemma bara en timme senare, rejält blöta. Kopplen och selarna var fem gånger tyngre än de brukar vara, och hundarna var blöta ända in till skinnet (i alla fall Silva).



Det regnade hela vägen medan vi gick, men när vi satt oss i bilen för att köra hem, så hann jag bara en kilometer eller så innan vattenpölarna var helt stilla och lugna...å i Vittjärv var himlen nästan ljus. Hmmm.... nåja, slutsatsen blev väl att det snart är dags att fixa ett par bra kängor som tål vatten och går att torka hyfsat snabbt. När jag tog av sockarna kunde jag utan problem vrida ur dem en halv deciliter vatten. =(




Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards