www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 1 juni 2012

Veckouppdatering

Av Kicki - 1 juni 2012 17:20

Den här veckan har varit hektiskt och innehållit en massa spännande jobb, därav inga blogguppdateringar. Måndag till onsdag var jag och 3 kollegor i Västerås på första delen av VG Powers generatorkurs, och den var precis sådär ruggigt bra som jag hade väntat mig. Dessutom var det skoj att hinna lära känna lite kollegor från andra kontor, och så hann jag träffa min mammas kusin och två av mina tremeningar där nere - en av dem hade jag inte träffat på 17 år så det var superskoj att hinna ses och surra ikapp lite! =)


Veckans sista två dagar har jag spenderat på dammen i Vittjärv för en fördjupad dammundersökning vilket var riktigt kul och intressant. Däremot frös jag som attan trots att jag hade T-shirt, tröja, ullfrottétröja, ullfrottétröja och jacka...!


Hundarna har alltså fått en ganska lugn vecka och husse har varit hundvakt, men lite träning har vi ändå hunnit med. Igår kväll fick alla gå ett spår på 3-400 meter med en bit frusen Pondus (=middag) i slutet och trots att terrängen blev mycket svårare än jag hade tänkt mig (grusplan nästan utan vegetation) så var alla hundar duktiga och verkade ha kul. Att låta alla gå samma spår fungerar jättebra som aktivering för att spara lite tid, ibland känns det nästan som att de blir mer fokuserade eftersom de känner att polarna redan varit där en sväng. Jag brukar gå en cirkel ungefär så att man enkelt kan placera ut nästa "belöning" i slutet av spåret innan man tar ut nästa hund utan att behöva springa kors och tvärs.


Idag har världens bästa husse hämtat hem 15 sektioner hundgårdsgaller från Heab Stängsel AB. Tanken blev till slut att bygga en till hundgård, lika stor som de andra, så att det finns bra möjligheter att flytta runt hundarna kring löp eller liknande utan att det blir trångt. Dessutom ska det blir en dörr mellan den nya och den befintliga hundgården, samt en dörr på baksidan av befintliga hundgården för att underlätta starterna när vi kör släde.



Här på höger sida ska 36 kvadratmeter hundgård byggas. Å så har hundarna fått lite nya stockar och grejor, t.ex "pinkstocken" som står rakt upp ramför Rotax nos. Hoppas hinna bygga ihop hundgården under helgen, men sen återstår jobbet med att grävsäkra den (tänker lägga trall kring kanterna bara) och att bygga ett vindskydd och en koja så ännu är det ett tag innan den är användbar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards