www.nukutvi.se

Alla inlägg under mars 2009

Av Kicki - 11 mars 2009 17:14

Arbetsdagen är nu avslutad, 05.00-16.30 slutade den på (inte alltför tokigt att få sluta hyfsat tidigt) och nu är det ungefär två timmar innan det är dags att åka till bollcore-träningen. Vad gör man då? Middag är en bra start. Att klippa 74 hundklor låter väl också vettigt. Det blir nog dagens plan! Imorgon är det jobb från 07.00 och en stund framåt. Sen blir det stadspromenad med nån/några hundar och efter det ett splitternytt slädäventyr med Veronica! Vi har tänkt hitta nån ny slinga som vi aldrig testat förut - förra gången gick det ju över förväntan när vi inte körde vilse alls, så vi kanske är lite övermodiga och kaxiga nu. Det lär ju visa sig. *hämtar klotången* Blir enormt kul i alla fall! Verkar som att vi får sol och kameran ska vara sååå fulladdad inför morgondagen!

Av Kicki - 9 mars 2009 20:28

Jihoo! Idag har vi invigt Sven-Erik som äventyrsbil! Jag älskar verkligen min nya bil - Caddy rules! Gick bra att få upp släden trots att den är lite högre, och hundarna verkade trivas där bak även om det är väldigt spartanskt inrett ännu. Vi körde en alldeles ny runda - Ubbyn - Gemträsk - Smedsbyn - Vibbyn - Skogså och sen var vi tillbaka i bilen igen. Blev nog 2,5 mil åtminstone, antagligen lite mer eftersom spåret svänger mer än vad man kan mäta på kartan. Hundarna var pigga och duktiga och dagens ledare, Sälka och Silva, skötte sig riktigt fint! Alla svängar funkade klockrent (de var visserligen inga svåra svängar direkt men alla var ju heeeelt nya) och allt flöt på. Bitvis var spåret rakt och tråkigt, men några ställen var superfina! I någon form kommer vi helt klart att köra där igen! Gjorde 7 vägpassager (över vanliga vägar, inte ofarliga små skogsvägar) och det gick också väldigt bra idag.


Imorse var jag in på Granngården noch köpte 3 till Rogz-selar till resten av hundarna. Jag köpte en i helgen, som en spårsele men med ett Y där framme, om nån förstår, fina selar som kostade 50:-!!! Så idag sprang jag in o köpte 3 andra färger till resten av gänget. Frågan är vem som ska få vilken. Rossi passade bäst i en av dem, men resten var svårare. En var lila (och rätt ful men det fanns inga andra färger om alla skulle få en egen färg) och den var svår att placera. Den blir nog Gielas, såg minst hemsk ut på henne. *s* Nu hör jag sängen ropa på mig! Zzzzzzz....

Av Kicki - 8 mars 2009 20:26

Nu har föräldrarna åkt hem och vi har hunnit med lite av varje idag. Har sett "Slumdog Millionaire" och "The Wrestler" i helgen och bägge var riktigt bra faktiskt! Har hälsat på lite släktingar och shoppat lite och umgåtts, alltid trevligt att ha dem på besök. Idag körde jag o hundarna en liten slädtur men det blev rejält tungt då vissa spår av helt översnöade, Gakkon stortrivdes! *s* Hittade nya roliga slingor och spännande ställen, och hundarna skötte sig kanonbra! Rossi drog rejält när det gick sakta (vilket var större delen av färden) och Silva och Gakkon var riktigt smarta och lydiga ledarhundar bägge två idag! Kul! Nu ska jag snart sova, så man hinner få 8 timmar innan klockan ringer. Ska jobba 12 dagar i sträck framåt nu. 4 av dem är ju bara korta morgnar men resten är desto rejälare. Känns...sådär... Jaja, ha det gott!


Oj, fortfarande här...måste bara lägga in videon till Depeche Modes nya singel "Wrong". Den är lite otäck på ett sätt men ändå så bra, lite så kan det väl kännas ibland, speciellt för en del, att allt bara är fel i ens liv och att man inte kan göra så mycket åt det alltid. Även om ni inte gillar DM så kolla in videon, den är ändå lite annorlunda.

Av Kicki - 6 mars 2009 20:25

Idag börjar 3 dagars ledighet! Igår fick jag börja dagen med en guldkörning! Körde en hel pall dialysvätska (bilen var full) till en by några mil ovanför Lansjärv, ungefär 20 mil enkel väg. Dialysvätska är en bra kund - tyst och lugn och det tickar på bra! 3500:- gav den resan så då kändes det ju lite roligare med provisionslön för stunden i alla fall. Imorse var jag ute i skogen med hundarna och skidade en timme eller två. Jag har ju tyvärr bara vanliga längdskidor och gick igenom rätt mycket jag med, men det gick ändå snabbare än hundarnas framfart i snön. Vi körde helt ospårat och de kunde inte springa utan fick kravla sig framåt i all snön, riktigt jobbigt och bra träning! Oftast kom alla fyra på led *latisar* Gakkon hade nog jobbigast av alla med sin tunga kropp! Giela och Silva hoppade rätt lätt och Rossi är också väldigt terränggående trots att hon är tyngre och grövre. Superskoj! Silva är än så länge väldigt lyhörd och har bra koll på mig, hon är oftast det första som vänder om när jag byter riktning mm. Skulle vara enormt trevligt om det håller i sig.


Nu har vi varit på Dollar$tore och köpt nya tallrikar. De tidigare har nämligen gått åt lite nu o då och vi hade bara 3 kvar. Mina föräldrar kommer hit när som helst o stannar över helgen och det kändes lite bra att alla skulle kunna äta samtidigt. *s* 10 fina beiga för 100:- kändes klart överkomligt! Nu ska jag diska dem o kasta in dem i skåpet. Ha en bra helg allihop!


Jo just ja, Depeche Mode släpper ju snart nytt album! Åh vad jag längtar, nya singeln är så sjukt bra att jag dööööör! Älskar den! NU ska jag diska....

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards