www.nukutvi.se

Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Kicki - 22 mars 2009 21:24

Måste ju även uppdatera min platespotting! Sökte 003 rätt länge men såg sen två stycken på 5 minuter. Söker nu 004 och såg två stycken 005 på 5 minuter. Det här ser jag som det yttersta beviset på att Gud finns men inte är riktigt god. Sven-Erik har tyvärr nummer 199 så det dröjer ju länge innan jag kan använda honom. Ska söka vidare imorgon. Jobbar Kallaxmorgon och ska sen ut och promenera med hundarna. Älskling blev ofrivilligt ledig. Lite surt på ett sätt eftersom han bokat in jobb, men det måste ha blivit någon miss. Nu hör jag min säng ropa högt och tydligt på mig, bara att lyda antar jag! *ställer väckaren på 04.40*   Zzzzzzzz....

Av Kicki - 22 mars 2009 19:51

Har nu haft två helt lediga dagar. Underbart. En del har tydligen det varje vecka? Det vet jag ingenting om. Igår kväll kom Lars föräldrar hit på middag och det var riktigt trevligt! Vi är så otroligt kassa på att bjuda folk på middag så det kändes extra skönt på så sätt att det äntligen blev av, för vi har tänkt bjuda dem länge! Körde en sväng med hundarna innan dess men det märktes att det var varmt, och Gakkon, otursfågeln, fick ett skavsår på mellanhanden av ena tassockan. Inte konstigt att hon var lite kass med tanke på det! Silva har börjat löpa och jag tror att även andra är på gång. Hon är lite smått vimsig men annars funkar allting bra.


Idag gick jag och älskling en härlig promenad på ungefär två timmar, helt själva! Min rygg trivs faktiskt bättre med att inte hålla några koppel, och så kan man ju hålla lite högre tempo också. Jyckarna slappa i solen i hundgården och verkade inte misstycka. Själva blev vi kalla och frusna som attan...brrrr....


På tisdag har vi halvt planerat ett litet slädäventyr med några kompisar, hoppas allt klaffar! Avverkningar, vatten på vissa isar och framför allt plogade vägar som blir bara gör ju att möjligheterna till att köra släde blir allt mer begränsade, trots att det finns gott om snö. Tråkigt. Var precis samma sak förra året. Men ungefär en månad senare. Surt. Har förresten sett två bra filmer på sistone - Gran Turino tyckte jag var riktigt bra! Och Tropic Thunder var helt okej den med. Appropå filmer så har jag riggat en filmsida här på hemsidan. Filmerna är tyvärr av rätt dålig kvalitet, men kameran jag har nu kan filma rätt bra och med lite tur finns där snart mer vettigt att kika på. Måste också se om bloggen går att "laga" så att man ser höger halva av alla foton igen. Tidigare fungerade det utmärkt, men vips så ändrades nånting...typiskt! När man suttit och lagt in några hundra foton från senaste vintern. Nu väntar lite pyssel och sen sängen. Ha det bra!

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards