www.nukutvi.se

Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Kicki - 15 mars 2009 08:34

Jag kan inte säga säkert vilken dag det var, men gissar på i förrgår. När jag låg på Lulevägen med taxin och cruisade som vanligt hamnade den plötsligt framför mig - 001! Bil nr 001! Jag tog det genast som ett tecken på att det var dags att börja om som plate spotter igen. Förra omgången, som gick av stapeln för kanske 6 år sen, rann ut i sanden. Nu har jag det perfekta jobbet och en rejäl motivation. En aning störande var att jag såg 006 och 007 parkerade bredvid varandra på stan igår! Söker fortfarande efter 002.


Igår efter jobbet promenerade jag in till Kommendörsgatan med Silva och Gakkon. De hade förstås sina nya fina selar, praktiskt och fint (för att inte säga färgglatt). Gakkon var lite "segdragig" innan vi kom in i stan. Väl där förvandlas hon alltid till en mkt duktig lufs som bara lufsar omkring. Jag var lite rädd för Silvas hyfsat stora ovana vid längre koppelpromenader, och speciellt i sele, men hon skötte sig exemplariskt och gick jättefint hela vägen. Vägen ja, det är slaskigt ute! Jag grävde fram en vindtät vårjacka, sommarkängorna och gummidamasker som skydd mot det blöta. Gakkon såg inte helt lycklig ut, hon gillar inte blött väder. Inte kan väl vintern få sluta så här - i grått dassigt slask? *hoppas på en vändning snaaaart*

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards