www.nukutvi.se

Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Kicki - 24 mars 2009 23:03

Idag vill jag börja dagen med att säga GRATTIS PAPPA för idag fyller han år!


Idag har hundarna och jag haft en oförskämt bra dag! Tomas kom från Piteå med 8 hundar, och Markus och Therese med söner från Sangis med 12 hundar, och så V och jag med våra 9. Vi körde från Norra Bredåker till Degerträsket och fikade där. Färden dit blev dock lite mer spännande än vi tänkt då den började med isig avverkningssväg, tvära kurvor och traktorspår. Som arrangör blev jag nervööös och funderade på om vi lett våra gäster och vänner i fördärvet! Först körde jag o V vår släde, men efter att lille tuffe Natanael ramlat av släden fick jag åka med bakom Markus 12-spann som vice barnhållare, kul att åka bakom så många hundar! Ingen skadade sig i alla fall, och sen blev lederna fina och vi kunde njuta av solen i fulla drag! Svalt och skönt (för årstiden) för hundarna och soligt och vackert för oss tvåbenta. Väl framme vid Degerträsket fikade vi och surrade medan hundarna hade mer eller mindre vett att vila.


Som tur var kom vi då på den smarta idén att åka en annan väg tillbaka och körde mot Brännberg och via Långsjön hem, riktigt kul! Enligt kartan så borde det ha blivit kring 4,5 mil vi körde. Jag fick även äran att prova Tomas 8-spann och körde dem en bra stund, kul! Så jag hann med alla 3 spann idag (på olika sätt) och jag tror att både i och hundarna var lika nöjda och glada efteråt. Tog 144 kort idag och nya kameran skötte sig bra! Jag är mycket nöjd! Men mitt fotoredingeringsprogram är jag inte riktigt kompis med ännu... tyckte det gjorde en del bilder lite väl skarpa och korniga. Och just nu orkar jag inte slåss med det mer. *trött trött*



Här kommer Markus och Therese åkande just efter starten, och INNAN spåret blev livsfarligt.



Kenai och Sälka sträcker ut över en is.



3 spann med 29 hundar samsas om spåret.



Markus härliga gäng med Dixie och Atena i led.



Vyn från Markus släde med starkisarna Einstein och Fläckir i wheel.



Fikaplatsen vid Degerträsket. Mums!



Efter en stund vilade alla hundar, till och från...utom Silva som alltid verkar vara sist att lägga sig i dessa situationer.



Silvas kullsyster Kaela



Silvas kullbror Sting och så brorsan Axel längst till höger i bild



Apache och Axel vilar sig...=)



Markus och Gakkon spanar åt olika håll. Gakkon spenderade pausen med att spatsera omkring i lägret och söka ätbara saker som andra glömt efter sig.



Veronica och hennes hand!



Här kommer Markus gäng igen...



Miks och Rossi



Sälka och Kenai



Rolig bild på Flinga som försöker springa förbi Sälka och Kenai i början på en uppförsbacke.



V körde vårt spann på ett utomordentligt sätt hela vägen!



Avslutar med en bild till på Sälka och Kenai.


Nu väntar sömn, sömn, sömn...härligt...och imorgon har Kicki en ÄKTA SOVMORGON! Tack härliga vänner för en underbar dag idag, jättekul att köra, surra och äta! Zzzzz...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards