www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

"Ledig" dag med många aktiviteter!

Av Kicki - 12 mars 2009 17:11

[19.07]


Igår blev en hektisk dag, och det verkar bli så även idag! Igår var det först jobb o sen bollcore, o idag jobb, stadspromenad, slädkörning och sen miniracing. Det är ju i alla fall roliga saker att göra men lite sliten blir man. Ska snart åka på stan med Silva och Giela för en liten promenad. Försöker ringa till Luleå om utbildningen jag är intresserad av men får inget svar...typiskt! Hur ofta har jag möjlighet att sitta i lugn o ro och ringa nu för tiden? Utan en taxameter pipande i bakgrunden? *provar igen*


[17.05]


Vår lilla citywalk gick bra. Det var marknad så Silva fick se lite allt möjligt och Giela stortrivdes med att få strosa och nosa. Som vanligt. En sak tyckte Silva var lite otäck, och det var att hälsa på en man som nog tar lite av varje, men var i bra form för dagen. Jag vet sen innan att han älskar djur och hundar och han betedde sig helt rätt, men hon tyckte han var skum! Kanske att han luktade annorlunda eller nåt? Jaja. Sen blev det slädäventyr! Vi körde en liten sväng uppe i Norra Bredåker, de har sjukt fina och välskyltade spår där! Underbart! Hundarna skötte sig bra och vi var lyriska som vanligt. Tyvärr hade vi ingen sol med oss. Men man kan ju inte få allt. Just nu åker min kära vän Veronica och hennes sambo till Luleå för att kika på en bil! Hoppas att den är perfekt och att de vill köpa den!!! *hålla tumme* Nu ska här ätas middag och sen blir det miniracing efter en dusch. 04.40 imorgon bitti ringer klockan. Inget drömläge riktigt. Jaja. Ha det gott!



På väg över Krokträsket



Ett jättevackert berg (i verkligheten i alla fall)! Där körde vi en slädtur för något år sen och det var sjukt mycket uppför, den längsta uppförsbacke jag sett! Men fiiiint!



Även dagens tur bjöd på en hel del uppför, men då fick vi fin utsikt längst uppe också! Jag tror det är Krokträsket som skymtar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards