www.nukutvi.se

Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Kicki - 16 oktober 2012 21:44

Idag kom säsongens första snö - inte en dag för sent! Jag sken som en solstråle när jag gick från kontoret och mot bussen - studsade nästan fram! Giela och Kaela fick en långpromenad i koppel iklädda varsit täcke, och det var riktigt härligt ute. Mina älskade Lundhagskängor gör ju dessutom att det är torrt och varmt om fötterna oavsett slasket på marken. Vilken energikick att äntligen ha vitt på marken även om jag misstänker starkt att det snart är borta igen.



De andra hundarna har fått frossa i ben och torkat älgskinn under kvällen - mums! Då gjorde jag en mindre rolig upptäckt. "Nån" har kissat upprepade gånger i bruna dubbelkojan i mittersta hundgården. Så pass många gånger att det var riktigt blött på botten när jag skrapat undan träull för nån hundring eller så. Anledningen att jag började skrapa var att jag såg att nån bajsat där inne i samma hörn!

  


Jag har en liten lista med möjliga misstänkta, Rossi, Kaela och Silva. Jag vågar nog säga med 90% säkerhet att den skyldiga finns där... Alla 3 är rumsrena inomhus och skulle aldrig komma på tanken att kissa här inne om inte en total nödsituation uppstod. Ute i kojan verkar däremot andra regler gälla... Silva kan ev. räknas bort från listan. Även om hon blev rumsren väldigt sent och länge envisades med att kissa både i vår säng och i Biabäddarna så avskyr hon kiss och bajs och är ganska pryd av sig. Hon gillar inte att gå där andra kissat, så jag hoppas att det betyder att hon inte heller själv kissar där hon ska sova, men jag vågar inte lita helt på den logiken när det gäller lilla Silva.



Så här såg det ut efter att jag skrapat ur en massa blöt träull. Det här är en sån där gång när man hemskt gärna skulle vilja kunna prata med sina hundar, säga "Det är snart vinter och då vill ni inte ha blött i kojan", "Kisset kan frysa till is", "Kiss är okul att ha i sin säng" osv... Kanske dra en liten utläggning om de långsiktiga konsekvenserna av att man väljer att bygga toalett alldeles vid sängkanten. Man kan ju i alla fall önska att det skulle vara möjligt...hmm...Tills dess ska jag försöka reda ut VEM som är skyldig och försöka att undvika att fler kojor drabbas.

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards