www.nukutvi.se

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Kicki - 15 oktober 2012 20:26

Imorse sladdade Mintu och jag in i Gammelstad på djursjukhuset. Mintu var ungefär lika mycket vild som tam och pep ungefär lika mycket som han var tyst. Yay! När vi fick träffa veterinären så nämnde jag att Mintu varit dålig i magen under natten pga ben (tänkte mest att han ev. behövde rastas oftare än vanligt) och veterinären förklarade då att diarré eller liknande innebär en ökad risk för infektioner i såret eftersom kroppen fungerar lite annorlunda när inte magen är i balans osv... Så vi valde att ta det säkra före det osäkra och åka hem med bollarna i behåll, och en ny tid bokad nästa måndag.



Kvällen har vi spenderat med att viltspåra i pannlampans sken. Eller vilt...nja...det var i alla fall en gång en älgskånk innan nån åt upp 80% av den. Före det kände jag mig trött och frusen och eländig... men min älskade sambo fick mig på gott humör och att spåra med hundarna var en riktigt energikick som vanligt - så himla skoj! De är så gulliga och duktiga mina små troll! Vi körde en snabbversion med kanske 300 m spår.



Detta är första gången vi viltspårar med hela gänget samtidigt. Egentligen betedde sig alla ungefär som vid vanliga spår...förutom en av hundarna - Silva! Hon gick som sjätte hund och hade alltså 5 kompisars spår, en klövs spår, samt 6 x mattes spår, att "välja" bland. Vissa av de andra hundarna hade ju gjort små avstickare för att kissa, nosa eller bara för att de tappade spåret i nån vinkel t.ex  LillSilva gick som en dammsugare mitt i spårkärnan och tog vinklarna som en dans, metodiskt och snabbt utan att ta nosen från älgens spår. Coolt! Som jag skrev igår, när Silva är motiverad så är hon himla rolig och duktig!


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards