www.nukutvi.se

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Kicki - 18 oktober 2011 18:52

De senaste dagarna har varit en smula omtumlande här hemma. När jag och Nalle hälsat på hos Marika i lördags så åkte vi förbi hos en bekant som hade en sibbehane som behövde nytt hem. Inga intressenter hade dykt upp och det började talas om avlivning som alternativ. Marika tog med mig dit för att hon själv tyckt att denna hane var så trevlig, och den korta stund vi var där förstod jag precis vad hon menade. En jättemysig och go kille var vad vi mötte!


Eftersom vi redan hade fullt i alla hundgårdar tänkte jag i första hand på bekanta som kunde vara intresserade, men just nu finns det (som ofta) ett överflöd av draghundar och inte så många hem tillgängliga. När jag körde hemåt pratade jag i telefon med sambon och berättade om den fina hunden vi mött och hans öde. Svaret blev "Men vi kan väl ta hand om honom?". Lars kom på att tant Giela på 11 år faktiskt inte behöver vara ute i hundgården om dagarna, utan snarare kanske skulle uppskatta att få vara lite mer inne i lugn och ro. Dessutom har hon ju redan halvt pensionerat sig från hundspannet.


Efter mycket tänkade fram och tillbaka beslöt vi att ta hem honom på prov, och igår kväll åkte jag upp dit och hämtade hem en glad och cool kille som gillar att åka bil. Han fann sig direkt tillrätta och trivs lika bra inne som ute. Han är nog en av de trevligaste, gosigaste och enklaste hundar jag någonsin mött (än så länge i alla fall). Giela och Rossi har träffat honom på riktigt, och de andra har nosat genom gallret. Imorgon kväll ska vi ut och köra så då får han träffa de andra lite mer. Idag har han blivit borstad och fått ett bad, och nu myser han här inne.


Rotax är snart 3 år och en renrasig sibbe från Trädgårdsvargens kennel. Som det känns just nu så blir han kvar hos oss, och det enda som kan sätta käppar i hjulet för det är eg. om det fungerar dåligt med de andra hundarna, men det brukar inte vara några större bekymmer så jag är inte jättenervös...men man vet ju aldrig förrän det gått ett tag. Här under kommer lite bilder på snyggingen, riktigt go å mysigt. Tack Lasse för att vi fick chansen att ta hand om denna fina kille!




Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards