www.nukutvi.se

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Kicki - 10 oktober 2011 19:05

Igår körde vi iväg de två trasiga Nissan microrna från vår tomt. Lars och hans pappa bogserade den svarta, och jag körde den röda. Förutom lite andra fel så har den bilen ett kylarläckage och kokar efter ungefär en mil. I baksätet åkte alltså en vattendunk som jag fick fylla kylaren med efter varje mil, och Storsund är 7-8 mil bort. Skrotningen gick bra och nu är de borta från tomten, men allt lyftande av dunken slet på min rygg och när vi kom hem kändes det som att den gått av. Den var öm innan vi åkte (av okänd anledning), och sen var den riktigt ledsen...


Efter en god natts sömn var den rätt pigg imorse, men det fixade jag snabbt genom att gå ut i hundgården och snickra fast balansgången mellan två av kojorna i nya hundgården. Blev bra! Lagade även dörren med silvertejp, vilket måste göras nån gång per år. Efter det kändes det som att jag gått av igen, så resten av dagen har spenderats i soffan. Tråkigt och knasigt men inte mycket att göra åt. Före det hann vi i alla fall med lite hundmys ute i hundgården! Älskade småttisarna är så söta, men tyvärr verkar några av dem vara rätt dåliga i magarna just nu... =/ De har inte ätit nåt skumt så jag funderar över om det kan vara nån sjuka som går. Hoppas de piggnar till snart i alla fall.


Just nu har de i alla fall en riktigt tråkig matte.


Bästa killarna, Nalle och Mintu


Gulhundarna, Nalle och Rossi


Silva, Rossi, Kaela och Mintu


Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards