www.nukutvi.se

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Kicki - 12 oktober 2011 15:11

Igår kom jag på varför jag inte får nånting vettigt gjort nu för tiden - jag har för mycket att tänka på helt enkelt! Den insikten gjorde att allting föll på plats, och vips fick jag mer gjort igen! Imorse åkte jag och Giela in till stan för att promenera med Veronica och Sälka, precis som förr i tiden (med då var även Miksi, som lever men bara inte var med, samt Gakkon, som ju lämnat oss, ute på promenad med oss). Sälka är näsan precis ett år yngre än Giela, alltså nyss fyllda 10! Vi promenerade i 2,5 timmar eller nåt sånt, och hann som vanligt avhandla en massa roliga och spännande ämnen.




Ett gemensamt intresse för Sälka och Giela är JAKT! Går man kopplad i stan kan man alltid jaga sork i strandad vass. Efter promenaden och en snabb lunch tog jag två cykelturer med hundarna, först Silva och Kaela och sen Mintu och Nalle. Vi körde samma distans exakt så det var intressant att se hur alla uppförde sig. Silva och Kaela var klart mest rutinerade idag, mest fartiga i börjanmen lite långsammare i slutet. Jag hade trott det skulle vara precis tvärtom!


Nalle och Mintu var trassliga! Mina superkillar som brukar vara så pålitliga, idag trasslade de runt i varandra, gick runt en stolpe, Mintu pinkade (!) på ett brevlådeställ - något han aldrig gör normalt sett!!!  

När vi väl kom iväg tränade vi på att hålla kanten men de drev hela tiden ut åt vänster så att jag fick korrigera igen. Vilka vimskillar! När det väl bar av så hade de lägre starthastighet men å andra sidan hade de mer spring i benen på vägen hem. Eftersom det småregnat idag var vägarna och terrängen rätt blöta, så mina byxben såg ut så här när vi kom hem... spolade av cykeln med vattenslangen, och sen byxorna/skorna innan jag tog av dem. Sen fick byxorna stanna utanför ytterdörren för tork. Lera i ansiktet och grus mellan tänderna. Vad gör man inte för att ha pigga hundar som är redo när snön kommer?



Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards