www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2008

Äntligen höst!

Av Kicki - 17 augusti 2008 23:07

Ni har vi äntligen fått flertalet svala kvällar varje vecka och höstträningen har kommit igång på riktigt. Har hittat ett "nytt" ställe att köra, eller rättare sagt, ett ställe där vi promenerat, cyklat och skidat men först nu har jag kommit på att det är perfekt för barmarksträning! Det är en uppförsbacke på 2,5 km längs en liten skogsväg där ingen kör, och även om sträckan är löjligt kort så gör backen att det blir ett rätt bra styrkepass ändå och tungorna hänger långa när vi kommer upp. Max 100 m av sträckan är plan eller lutar neråt, resten är bara upp - upp - upp! Bra som komplement till mer distansartad träning och eftersom man kan packa in alla hundarna i bilen på väg hem slipper man ju köra nerför och belasta dem i onödan.


Idag på jobbet skjutsade jag en man som hållit på med draghundar tidigare och vi hade massvis att prata om, alltid lika roligt när sånt händer. Känns lite tråkigt att gå mot mörker och halka men annars gillar jag fortfarande mitt jobb väldigt mycket. Vi har schema klart fram till december nu och det blir ganska mycket jobb (en bit över heltid skulle jag gissa) men schemat känns bra! Just nu pågår OS för fulla segel men eftersom vi ser så lite TV har jag missat det mesta. På radio har jag hört en hel del däremot och något som gör mig förbannad är brottningen och allt fulspel som verkar pågå där. Värdelöst när en sport blir så oseriös och osportslig... tyckte han gjorde helt rätt som kastade medaljen och hoppas att det leder till att något faktiskt förändras.


Silva har nu gått från att vara en liten änglavalp till att vara en riktig huskyvalp - dvs. ganska jävlig! Hon är fortfarande underbart söt och charmig men stjäl allt som är löst och vill äta/tugga på allt hon ser (förutom när hon sover). Hon är mina drömmars huskyvalp, social, orädd, framåt, nyfiken och busig, men ändå lugn och cool i grunden. På sistone har det dock varit mest "nyfiken" och "busig" (i kvadrat) och lite grejor har hunnit gå åt men inget dyrt eller oersättligt. Ännu. Allt är med andra ord precis som det ska vara och det är lika spännande varje dag att följa hennes upptåg och se hur hon upptäcker omvärlden.


Nu har också Jackis lilla minneshörna blivit klar. I hörnet vid min sängkant sitter en hylla med hennes urna och några hundfigurer, och så hänger en liten tavla bredvid med ett kort, en hårtofs och en avgjutning av hennes ena tass. Saknar henne mycket men hon har det nog bra där hon är nu. Det är fortfarande lite svårt att förstå att hon faktiskt är borta. På riktigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards