www.nukutvi.se

Direktlänk till inlägg 27 juli 2010

Bilder från helgen samt bilder från kvällens skapande!

Av Kicki - 27 juli 2010 22:28

Nu kommer bilder från helgens härliga fest hos bästaste Tomas. Igår kväll vägrade min dator kommunicera med internet! Dessutom har det varit svalt nog för att träna hundar, torsdag, fredag och söndag kväll (och i söndags var Yvonne, Diesel och Marco också med!)! Full fart med andra ord... så nu först kommer bilder från i lördags. Vi var 6 tappra men efter midnatt försvann två och sen satt Tomas, Yvonne, Linda och jag och pratade till 5 på morgonen, riktigt trevlig och underbart god mat bjöds vi på!


Två kompisar till Tomas var där och hade med sina två hundar, den ena var grandisen Ace, jättemysig men dreglade ibland...*s*


Lindas söta och mycket snälla lilla valp som också var med!


Silva och Kaelas bror Baloo! Snygg och riktigt duktig!


Söta Saffran!


Söta Saffran igen!


Bästaste Tomas med 3 av sina tikar, Tiffany (Mintus moster), Selma (Silva och Kaelas mamma) och Saffran.



Nalle eller Kingen, mitt minne sviker mig och ganska lika är de!


Linda och hennes söta valp!



Jag, Lindas valp, och tjusiga Ace! Har aldrig sett en så fin grandis innan, kanske lite väl stooor men supertrevlig och fin! Lägg märke till min gratis T-shirt med trycket "NUKUTVI HUSKIES" och Gielas ansikte, invigde den i lördags även om den inte kändes direkt "party"....


Marken skakar lite...


Söta valpen igen


Ace


Ace och hans husse...plötsligt känns mina pluttar rätt små!


Nu ikväll har jag drabbats av akut bygglust och byggt en landgång i gamla hundgården. Nu kan hundarna gå från vindskyddet till högsta platån på en gång som går ungefär i midjehöjd (på mig) och den blev genast riktigt populär! De sprang fram och tillbaka som småtokar! Mintu försökte vända och ramlade nästan av en gång, och Kaela tittade lite innan hon vågade gå, men snart sprang alla obehindrat. Tog en massa kort men minneskortet verkar ha flippat ur så allt jag kunde rädda var detta:


Det är den sneda gången (av trallvirke) man ser i den bortre hundgården. När jag lyckats hämta kojan till hundgården närmast kameran ska det bli en gång där med...kul! Igår kväll var småhundarna helt tokiga och Silva gnällde för ALLT som rörde sig (då var hon BILLIG - kostade bara 1 miljon!) medan Giela och Gakkon fick en dragsväng. Körde därför lite hjärngympa (har blivit rätt mycket fys på senaste dagarna ganska plötsligt) där ute och gömde godis så de fick söka. Även Kaela förstår helt nu och alla fyra var så duktiga. Inte en enda sur min från Silva utan bara "fair game" vilket känns skönt. Hon har verkligen mognat!


Nu ikväll gjorde vi samma sak igen och det är faktiskt väldigt praktiskt med dubbla hundgårdar med dörr mellan, för medan hundarna söker i den ena kan jag gömma i den andra, osv, så att de får jobba konstant utan avbrott. Att gömma med hundarna närvarande brukar jag försöka med det är svårt att undvika en svans av ivriga vovvar som följer ens minsta steg då...*s* Nu väntar sängen på mig! Gnunatt!

 
 
EA

EA

28 juli 2010 13:03

Fina bilder på riktigt fina hundar! :)

http://eahunddagis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 10 maj 2013 08:49

Det känns lite underligt att skriva det här - ,men det är hög tid! Vi har flyttat vår hemsida och alltså även bloggen till http://nukutvi.wordpress.com men det går även att hitta dit via www.nukutvi.se fortfarande. De fem år vi har skrivit ihop här v...

Av Kicki - 31 mars 2013 17:01

Idag blev det bara en kort liten grilltur för oss, jag  med hundarna och sambon med skotern. Riktigt skönt i alla fall och vi hann med lite sol innan det började snöa. Hundarna verkade sugna på att springa men fick nöja sig med att springa ett par ki...

Av Kicki - 31 mars 2013 08:05

  Igår packade vi in oss i bilen - en rätt fantastisk packning om jag får säga det själv - 3 personer, 2 skotrar, en hundsläde, 7 hundar, och passande packning i vår Passat med släp + liten taxbox. Vi körde de 4-5 milen till Skoterhotellet i Umn...

Av Kicki - 29 mars 2013 21:26

Idag fick Giela följa med på sin första "fjälltur" på länge. Jag minns inte riktigt när hon senast var ovan trädgränsen men det var nog rätt länge sen då hon inte varit med på de lite mer fysiskt krävande turerna de senaste åren. Även om sträckan int...

Av Kicki - 28 mars 2013 16:20

Blev det så här istället. Skoter, släde, hundar och packning i en något överlastad bil. Glad påsk på er! ...

Presentation


Jag heter Kicki och bor med mina 7 draghundar och sambo utanför Boden. Vi lever för draget och underbara äventyr tillsammans!

Länkar

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards